kan niet verzenden van exel document in open office

Wie kan mij vertellen hoe ik een bestaand exel document kan verzenden met open office? als je op verzenden klikt krijg je 4 mogelijkheden maar hij komt steeds met de kreet: kan geen emailclient vinden. Ik heb outlook express en weet niet hoe ik dit moet activeren. wie kan mij dat vertellen???????????????? alvast bedankt voor de hulp.
Koos.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Het snelste, makkelijkste en veelzijdigste voor alle lezers is om naar je webmail te gaan van ziggo en vanaf je webmail het bestand te uploaden en naar de juiste persoon te sturen.

Je moet namelijk je outlook express instellen. Als je gebruik maakt van je mail op meerdere locaties dan raad ik aan om dit via webmail te blijven doen. (Dit ivm het risico dat er door een verkeerde instelling je mailtjes op je pc blijven staan en je deze dan niet meer van een externe locatie kan bekijken.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat Open Office helemaal geen email client in het pakket heeft.
Wat open Office doet is vervolgens kijken welk standaard email client op het systeem staat.
Als open office geen standaard e-mail client vindt, dan genereerd het een foutmelding.
Nu komt het rare: Je kunt elke dag met outlook express mailen zonder dat dit ook je standaard-email programma is.
Windows zit zo in elkaar.
Je kunt outlook express op de volgende manier je standaard email client maken: Ga naar configuratiescherm. Kies Software. Druk op de knop Programmatoegang en -instellingen. Selecteer nu outlook epress als standaard email programma. vergeet niet aan te vinken 'Dit programma toegankelijk maken'. Zo kan Open Office toegang verkrijgen tot het pogramma.
Klik op mijn toegevoegde foto voor de duidelijkheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Omdat Open Office helemaal geen email client in het pakket heeft." en zo hoort het ook +1