Mounten
Voor al wie het niet echt handig vindt om zijn bestand eerst naar een CD of DVD te branden, is er nog steeds de mogelijkheid om een VIRTUELE CD-/DVD-SPELER te creëren, waar je dan je image opzet (MOUNT) en zo je pc laat denken dat je een nieuwe cd-/dvd-drive gekocht hebt, waar nu een cd/dvd inzit.

Het enige wat je niet mag mounten zijn bijvoorbeeld updates voor je BIOS.

Voorbeelden:
•Daemon Tools , de bekendste en freeware
•Alcohol 52% , zit inbegrepen in Alcohol120% maar is ook apart te downloaden via deze link.
•MagicDisk Virtual CD-DVD-Rom , ook deze is erg goed en freeware.
•WinMount, voor alle soorten archiefbestanden (betalend)
•PhantomCD, gratis tool voor bin/cue en iso!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
Weinig tot niets mis met het antwoord. Enige toevoeging die ik heb is dat de voorbeelden betrekking hebben op software waarmee je een ISO bestand kunt 'mounten'. Hoe dat precies gaat, kun je in het betreffende programma vinden, maar in feite wijs je een bestand aan waarna het vervolgens als virtuele drive wordt gemount en je het als DVD schijfje kunt afspelen.

Andere antwoorden (2)

Een ISO bestand is een als bestand opgeslagen 1-op-1 versie van een CD. Deze heeft net als een CD een sector indeling.

Hetgeen wat "Mounten" wordt genoemd is het koppelen van een ISO bestand aan een schijfletter (b.v. D:), waardoor hij zich voordoet als zijnde je hebt een CD in je CDRom speler gelegd.

Om te mounten heb je een virtuele drive driver nodig zoals : VirtualCD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan denkt het spel dat de cd in de lade van de pc zit, je maakt een soort virtuele cd rom lade aan.

Een beveiligd spel is trouwens tegenwoordig ook beveiligd tegen dat zogenaamde "mounten". Dus hem laten denken dat de cd van het spel in de lade zit. Dus dat lukt niet (meer).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wacht even.
ik kan gewoon de sims 3 mounten hoor
(als ik zou willen maar ik heb hem legaal)