Ik heb per ongeluk de engelse versie van een film gedownload. Hoe vind ik Nederlandse ondertitels?

Ik heb beeld, maar Engelse audio. Vrienden van mij vertellen me dat het op de een of andere manier mogelijk is om alsnog ondertiteling toe te voegen aan een film, Waar en hoe kan dit? Het zou kunnen door bijvoorbeeld de ondertitels onafhankelijk te laten lopen van de film, of moet je ze daadwerkelijk als bestand of iets dergelijks toevoegen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

meestal als je een film download dan heeft die film een bepaalde bestandsnaam zoals watchmen.2009.telesync.fixed.divx-llt.avi
je kan dan googlen naar exact hetzelfde en vervangt de bestandsextensie door .srt

dan krijg je dus: watchmen.2009.telesync.fixed.divx-llt.srt
(eventueel nl subs erachter voegen)

zelf zoeken op subtitle sites naar de titel en aantal downloaden tot je de goeie hebt.( zie link)

maak een map en kopieer (knip en plak) daarin de film
en het .srt bestandje.

speel de film af en meestal vind ie de ondertiteling dan al
is dit niet het geval zoek dan naar de functie load subtitle
(meestal te vinden via het snel menu.) en browse naar de map.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik download meestal ondertitels van nlondertitels.com, je krijgt dan een bestand met welke tekst er bij welke tijd moet verschijnen. Ik gebruik dan altijd VLC player om de ondertitels bij het beeld te krijgen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit is inderdaad mogelijk zie onderstaande bron voor meer info over hoe dit te bewerkstelligen. Werkt trouwens alleen bij .AVI filmpjes (de zogenoemde DivX movies)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dit is de beste ik gebruik hem zelf ook. :)

http://www.nlondertitels.com/

Toegevoegd op 27-04-2009 14:57:49
je plakt het bestand aan de film en de ondertitle loopt er vanzelf bij.