Mijn Computer zegt dat ik op mijn Boot (C:) maar 117 GB in totaal mag gebruiken?

Mijn computer is Medion Erazer P66028 en zou eigelijk 1TB moeten hebben
Nu is het wel hij is tweedehans zou dan iemand de geheugenkaart eruit kunnen gehaald hebben of is hier een verklaring voor als het niet al te lastig word uitgelegd zou dat fijn zijn

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.6K
Ritsuka
4 jaar geleden
Heb je ook een D schijf? Hoeveel ruimte is daar op? Kan zijn dat het met partities is verdeeld.
LeonardN
4 jaar geleden
Geheugenkaart is niet hoe je noemt (gek genoeg wel wat een SSD is). https://computerkiezen.nl/computer-onderdelen/ssd-solid-state-drive Geheugenkaart zeg je tegen een SD-kaartje voor je telefoon of fotocamera.

Antwoorden (1)

Er zit een SSD in van 256 GB (bootschijf C-schijf)
EN
Een HDD van 1TB (dus een tweede schijf of D-schijf)

https://tweakers.net/pricewatch/1228131/medion-erazer-p66028/specificaties/

Waarom je bootschijf nu maar 117GB is weet ik niet, in theorie zou het de 256 schijf kunnen zijn maar dan zo gepartioneerd dat je maar 117GB hebt. Het kan ook dat de vorige eigenaar de SSD schijf voor een kleinere heeft uitgewisseld.

Kijk bij mijn PC of je meerdere schijven hebt
Kijk bij schijfbeheer (windowsknop+x > Schijfbeheer) of er schijven in partities zijn opgedeeld.

Als je tweedehands hebt gekocht moet je kijken naar de advertentie.
===
Totaal zou je dus meer dan 1TB moeten hebben, als de originele SSD en de HDD er allebei nog inzitten.
===
Er zit een SSD in van 256 GB (bootschijf C-schijf)
Er zit als het goed is een SSD in van 256 GB (had ik beter kunnen zeggen.
Toegevoegd op 02 mei 2019 09:08: tekst
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
Om Schijfbeheer te openen, klikt u met de rechtermuisknop op de Startknop en selecteert u Schijfbeheer.