Kun je me uitleggen over de namen en tekens van twitter en hyves?

Je hebt voor twitter en hyves bepaalde tekens, namen etc. Maar bij 9 van de 10 weet ik niet wat het betekend. Als je er een paar weet, zou je me daarbij meteen de betekenis kunnen vertellen? XXX

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

@ Geeft locatie aan. Of tegen wie je het hebt.

Bijv. Ik ben @Groningen. Of: @Piet, hoe gaat het?

# geeft een onderwerp aan. Het hekje zet je voor het belangrijkste woord van je tweet.

d is direct en privè tegen iemand praten zonder dat het naar anderen gaat.

Dus als je: 'd Piet Wil je verkering', typt.
ziet alleen Piet dat.

RT is retweet en dan herhaal een tweet die je mooi vind of leuk. Zeg Piet net iets leuks dan tweet je 'RT Piet'

Eigenlijk is alleen @ echt wat op hyves.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan je wel helpen met twitter:
# gebruik je als een soort van tag. Bijvoorbeeld: "Ik moet nu al slapen! #notcool" Of "Ik moet mogen mijn boeken ophalen #school"
En @ is gericht aan een persoon (voor zover ik weet). Bijvoorbeeld @lindsaylohan how are you?