geluid hoger forceren

is er ook een programma waarmee ik mijn laptop nog harder kan zetten dan de laptop mij normaal toelaat, dit omdat het geluid heel zacht is en de boksen veel meer kunnen (vermoed ik :P)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Met een programma als cool-edit is het mogelijk om allerlei veranderingen aan te brengen in een MP3. Ook het volume kun je opvoeren. Je zou ook eens kunnen experimenteren met verschillende players.

Wel moet je er rekening mee houden, dat je er weliswaar een hoger volume (geluidssterkte) mee krijgt, maar dat de kwaliteit achteruit kan gaan.

En nog veel belangrijker: kijk uit dat je hiermee de speakers van je laptop niet opblaast! Je kunt wel vermoeden dat die speakertjes meer aan kunnen, maar als dat niet zo is, zit je met een laptop zonder geluid, of moet je 'm laten repareren. Speakertjes in een laptop zijn heel klein en kunnen dus echt niet zoveel volume aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

je zou de muziek door een compressor kunnen halen met een vst (moet je wel een host hebben eerst) maar ik zou het niet doen. daarmee overstuur je het geluid en dat komt de kwaliteit niet ten goede (gaat clippen)