Hoe weet ik het beste welke computer het beste bij mij past,En hoe stel ik die samen?

Ik heb altijd laptops gehad, Maar nu wil ik iets nieuws
Ik wil een Desktop computer die erg snel en goed is.Ik heb zelf een voorkeur voor een iMac, Maar aangezien ik veel grafische dingen doe,Maar ook erg veel game..

Weet ik dus echt niet wat ik moet doen,

Wie kan mij helpen en weet misschien een goed forum die mij verder kan helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (6)

ik persoonlijk, vind dit: een mac is stevig. gemaakt van goed materiaal, en het ziet er mooi uit allemaal! windows heeft vaak plastic spul. maar de software van mac, is prut. windows is ( naar mijn mening!! ) 1000 maal beter. ja, de look gaat vervelen en het is iets minder stevig. maar als ik jou was, zou ik een goede, snelle windows pc kopen. als je er niet mee door de kamer gaat gooien, is dat ook stevig zat! suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan op je mac windows instaleren volgens mij dat past wel bij jou
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
grafisch is mac, gamen is toch echt windows.

gelukkig kan je tegenwoordig allebei (naast elkaar) installeren op een "gewone" pc

verder: grafisch en gamen, dan zou ik toch het meeste geld uitgeven aan een grafische kaart, daarna pas de rest.

volgens mij werkt mac beter met ati (ati zit in macs) dus dan kan je het beste voor een grafische kaart van ati gaan.

aangezien je theoretisch voor duurdere grafische kaart gaat en minder dure processor, kan je het beste voor een processor van amd gaan, ze zijn niet de snelste, maar wel de snelste als je kijkt naar het geld wat je uitgeeft en wat je ervoor terug krijgt.

geheugen: je gebruikt grafische toepassingen, deze nemen ook veel geheugen in, dus ga voor 4/8gb, en dan liever 2x4gb (8gb). snel geheugen is minder laden...

moederbord: aangezien je me niet het type lijkt wat zijn/haar computer dik opvoert hoef je hier niet veel op te letten, behalve de prijs en of je processor ermee samengaat. (besparen dus)

schijf en voeding: een extra schijf kopen kan altijd, een 2e voeding erbij hangen gaat niet, dus bespaar op schijfruimte (haal een schijf uti je huidige pc ofzo) maar koop wel een degelijke voeding, ook als je denkt naar de toekomst (een nieuwe betere 3d kaart/processor, die meer stroom verbruikt)

er zijn bedrijven waar je ook zelf je onderdelen uit kunt kiezen, hun kijken of het "samenwerkt", assembleren je pc, en je hebt iets wat precies in je budget/gebruik past. (want bij veel HP's valt het me op dat er een "dikke" processor in zit, en prut grafisch gebeuren)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigenlijk is er geen goed antwoord te vinden voor jouw vraag.
Het beste is meestal om veel te praten met vertrouwde personen in jou omgeving waarvan je weet dat die er verstand van hebben.
De Mac staat bekend om zijn grafische mogelijkheden.
Windows gestuurde computers hebben meer met films en spelletjes.
Mogelijk kun je voor een mac kiezen en er vervolgens een dual boot met windows bijzetten.
Dan heb je twe in een.
Zowel de grafische kaart als geluid en een krachtige processor is dan nog als extra aan te bevelen.
FRank
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als echte Apple freak schrijf ik jou een Mac voor.Er is een Mac voor iedereen dus dat zal het probleem niet zijn. Ook is het heel handig als je een iPad/iPhone of andere apparaten van Apple er bij heb dan zijn er eindeloze dingen die je kan doen met een Mac.Hoewel ik wel de prijs erg hoog vind hij is pas vanaf 1000 euro.Maar je kan het er zeker voor over hebben een Mac is de beste computer die er nu te vinden is. Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoeveel geld wil u uitgeven?
Als u een desktop wil waar u de allerlaatste en nieuwste games op kan spelen raad ik u aan om een ASUS moederbord aan te schaffen, een AMD64 processor liefst quad core, bv die van 3.2 Mhz, een van laatste ATI HD Radeon grafische kaarten en minstens 4GB DDR3 geheugen maar uiteraard zou 8GB DDR3 nog beter zijn. Koop uzelf een interne harde schijf van 1TB SATA en dan bent u zeker gesteld voor de volgende 2 tot 4 jaar. Als u ook nog een behuizing moet kopen zou ik hier niet al te duur ingaan maar een beetje meer investeren in de koeling van het moederbord en de processor. (neem geen simpele ventilators maar opteer voor een ventilatie met pijpjes (is wel vrij duur).

Alles bij elkaar( zonder scherm uiteraard) moet u dit voor minder dan 1000€ kunnen aanschaffen. Let er wel op dat alles met elkaar compatibel is maar met het bovenstaande zou dit geen probleem mogen geven. Maak er een dualboot van zodat u kan kiezen bij opstarten, wil ik gamen neemt u Windows 7, wil ik niet gamen, neemt u linux-ubuntu 11.04.

Links zijn bijgevoegd.
Op de eerste link kan u eens bekijken wat volgens u de geschikte AMD processor gaat zijn in combinatie met HD Radeon grafische kaart.
2de link is voor het ASUS moederbord en/of ook grafische kaarten.
3de link vind u een overzicht ivm met de koeling.
4de link een overzicht van DDR3-Ram Geheugen, let hier dus wel op dat alles compatibel is met elkaar.

Veel succes en veel game plezier!

Toegevoegd na 2 minuten:
Laatste link verwijst naar de download pagina van linux-ubuntu.