Apple Imac, kwaliteit?

Ik zou graag een Imac kopen, en nu ben ik gaan kijken op de site. Eerst en vooral: is het goede kwaliteit? en ten tweede: er zijn opties om hem in 21.5 inch en 27 inch te kopen, en de prijzen verschillen nogal sterk (omdat je dan ook extra geheugen hept enzo) ma is dat echt nodig? Of gebruikt de normale computergebruiker niet zoveel geheugen?

(Sorry men vraag is een beetje onduidelijk misschien, maar ik weet niet hoe ik het anders moet vragen..)

Toegevoegd na 5 uur:
En kan ik dan bevoorbeeld een document dat met apple/mac dinge gemaakt is ook openen op een windows computer en omgekeerd? Want anders zou dat wel lastig zyn met school enzo..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je het zeker, heel veel programma's die je nu hebt werken niet meer...

Het beste antwoord

Zoals hierboven al voorgesteld.21.5 inch is groot zat, en blindstaren op geheugen heeft zelden zin. Kan later eventueel altijd nog wel.

Met een Mac kan je alle mogelijke documenten van andere platforms lezen. Omgekeerd moet je wel rekening houden dat een ander - meestal de microsoftgebruikers - de Apple documenten niet kunnen lezen. Maar, daar zijn meerdere simpele oplossingen voor. Bijvoorbeeld je tekst gewoon in de e-mail zetten of heel eenvoudig als pdf converteren of - en dat is helemaal geweldig - gewoon als microsoft document opslaan! Het leuke is dat je geen last meer hebt van problemen, programmaconflicten en vastlopers zoals bij windows vaak het geval is.

Wat betreft de kwaliteit: De hardware en software zijn volledig op elkaar afgestemd. Daarom doet ie het altijd :-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ligt eraan wat je er mee wil doen, een 27 inch scherm is volgensmij wat overdreven, dus zou ik gaan voor die andere en ik verwacht dat je echt geen 1TB nodig hebt aan geheugen dus kun je rustig die andere kopen.
Als je dan koopt zou ik hem bij Mediamarkt kopen daar is deze nu in de aanbieding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb nu sinds een jaar een Imac, sommige mensen klagen over dat er te weinig programma's zijn voor de mac maar daar heb ik geen last van, voor bijna alle windows programma's zijn wel vervangende programma's voor de mac te vinden.

Ik zou 21,5 inch kopen, dat is ook al groot en voor bijna iedereen groot genoeg, maar dat ligt er natuurlijk ook aan hoe je de mac wil gaan gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ga voor het instapmodel 21,5 inch, meer dan genoeg voor normale gebruikers zoals jij. ik heb een imac van bijna 4 jaar terug en dat ding draait vandaag de dag nog steeds prima. en ik ben 3 grote updates van het bestuuringssysteem verder (10.4 -> 10.7).

uitbreiden van het geheugen is ook onnodig, dat kan later nog! en ja, kwaliteit is 100%
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ligt eraan wat je ermee gaat doen, maar de 21,5" versie (heb ik zelf) kan ik alles mee doen.

gebruik veel het adobe pakket en staan soms 3 programma's van open zonder dat de snelheid afneemt.

en het antwoord op jou vraag van Mac -> windows, is tot nu toe geen probleem geweest, Microsoft office (of open office een gratis variant) is gewoon beschikbaar.