hoe los ik dit op? (probleem met scart-kabels)

Vandaag probeerde ik KPN interactieve televisie aan te sluiten. Dat lukte prima, maar de scart hub moest uit de tv gehaald worden omdat de interactieve tv het niet deed in de scart hub, alleen rechtstreeks in de tv. Op zich zou dit geen probleem zijn, maar de Wii en de dvd speler zijn aangesloten op de scarthub, dus nu zouden we geen dvd's meer kunnen kijken en niet meer kunnen wii-en. Het kan zijn dat het aan de hub ligt, op de hub staat namelijk:

Bij de poort waar de Wii is aangesloten staat AUX,
Bij de poort waar de dvd speler is aangesloten staat DVD,
Maar waar ik dan probeerde de interactieve tv in te doen was Video. Kan het aan die namen liggen dat de interactieve tv het niet doet in de hub? En moet ik nou een nieuwe scart hub kopen?

Alvast bedankt.

Toegevoegd na 35 minuten:
Ik het geprobeerd om de dvd scart in de interactieve tv te doen, en dan de interactieve tv scart in de dvd hub, en dan werkt de interactieve televisie inderdaad. Alleen doet de Wii het nu niet. Iemand een oplossing?

Toegevoegd na 4 uur:
Het is gelukt, heel erg bedankt voor de antwoorden allemaal !

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

De namen op zo'n scart blok zijn pure onzin namen je kan alles anders sluiten, zolang je maar de uitgaande scart goed hebt maakt het niet uit. Bovenstaande truc geeft uitsluitsel, dus zorg dat je ziet dat je dvd speler het doet, trek de scart van de dvd eruit en plug daar de KPN box in. Misschien geeft je scartblok geen RGB door maar wel composiet. Soms zit er ook nog een RGB knop op je SCART-blok.

Toegevoegd na 3 uur:
Ik lees in je reactie dat je een nieuwe TV hebt. Dan kan je beter HDMI gaan gebruiken, dat geeft mooier beeld en kan HD-signaal doorgeven.

Toegevoegd na 3 uur:
Voor de Wii bestaan ook speciale component kabels zodat alleen nog je DVD-speler van SCART gebruikt maakt. Je hoeft dan niet meer te switchen, behalve dan op de tv met je afstandsbediening.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oow zo'n zwits knopje bedoel je ? ik heb van die thermen de ballen verstand, ik ben gewoon heel simpel ,, vandaar dat wat ik net zij.
maar dat is tog een mogelijkheid ? of komt dat nooit goed?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij RGB wordt het beeldsignaal gesplitst in een rode, groene en blauwe component, Composiet is het samengestelde signaal via 1 pen.

Andere antwoorden (3)

dan zou ik de hub is laten kijken want ik hen er ook 1 maar die doet dvd tv video en xbox
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan tog via dat kastje van je interactieve tv je dvd speler aan sluiten,, als je dan de scart van de interactieve tv in de hub doet waar de dvd zat ,, wat gebeurd er dan ?:P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ow das niet handig ,,
heeft je tv een hdmi aansluiting ?
dan kun je de tv box aansluiten via hdmi en de rest
via scart.
je kijkt dan bv tv via hdmi
je switcht naar av1 of av2 voor je wii en je dvd.
werkt bij mij prima.