hoe kan je je computer en je laptop verbinden dat je maar 1 toestenbord en muis kan gebruiken?

hoi, ik zou graag willen dat ik mijn PC en mijn laptop met 1 toetsenbord en 1 muis kan bedienen ipv 2 toetsenborden en 2 muizen
info:
op mijn PC heb ik geen WIFI op mijn laptop wel
ik gebruik en internetkabel via me laptop op me PC voor internet

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Internet
4K
Reddie
8 jaar geleden
Dat heeft niets met WiFi of internet te maken.

Antwoorden (2)

Met een KVM-switch.
Dat is een soort kastje dat je aansluit op de laptop en de desktop, voor muis, toetsenbord en beeldsignaal.
Je kunt dan met 1 toetsenbord en 1 muis en 1 monitor beide computers gebruiken. (niet tegelijk uiteraard).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Reddie
8 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik wil graag iets zonder geld er aan te besteden bijvoorbeeld en programma @marleen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Daarover staat en stukje onderdaan in de link. ''Er bestaan software-alternatieven voor een hardware-KVM, zoals Synergy of het niet-vrije Multiplicity, die schakelen in software, en de signalen via netwerkverbindingen verzenden. Het voordeel van deze methode is dat de hoeveelheid bedrading minder is dan bij het gebruik van hardwareswitchen, en doordat men kan overschakelen door de muisaanwijzer gewoon door te slepen naar een ander scherm (en computer) wordt enigszins verborgen dat men in feite op twee aparte computers werkt. Het nadeel is dat deze producten typisch het toetsenbord en de muis ondersteunen, maar niet de videosignalen, zodat ze vooral bruikbaar zijn wanneer elke pc zijn eigen scherm heeft.''
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://synergy-project.org/?ab5&utm_expid=35973112-5.LQhO_zr3R7mw69eKHqIeWg.1&hl=nl&utm_referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.de%2F http://edgerunner.com/multiplicity
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@marleen maar daar heb je toch wifi voor nodig? En op mijn PC heb ik geen wifi
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En het Kost geld en dat wil ik liever niet
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Om te downloaden in elk geval wel, maar of ze daarna zonder wifi werken durf ik niet te zeggen,. Maar beggers can't be choosers. Als het gratis moet, mag je er niet teveel van verwachten.
Afhankelijk van je ingang hoeft zo'n kastje trouwens helemaal niet zo veel te kosten, hoor. Paar tientjes.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je hebt trouwens geen wifi nodig maar internet, dat mag best uit een draadje komen, hoor.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Enne...je weet het he, voor niks gaat alleen de zon op.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Maar als je computer en je laptop verder op geen enkele manier met elkaar (kunnen) communiceren, gaat dat softwarematig ook gewoon niet lukken. Punt.
Gebruik hiervoor het freewareprogramma Input Director, zie link. De enige voorwaarde is dat de computers zich in hetzelfde netwerk bevinden. (Of ze bedraad dan wel draadloos zijn verbonden is niet relevant).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Helaas heb ik op mijn PC Windows 8 en het programma ondersteunt alleen t/m Windows 7
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb het geprobeerd maar blijkbaar is mijn PC niet verbonden met internet maar met me laptop internet dus hij kan niks vinden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er zijn op google groups overigens heel wat berichten van gebruikers die Input Director onder Windows 8 aan de praat hebben gekregen. Met internet heeft dit alles niets te maken: je computers hoeven alleen deel uit te maken van hetzelfde netwerk.