Draadloos internet doet het niet voor laptop!??? HOE LOS IK DIT OP??!!??

Gisteravond laptop afgesloten (zover ik weet, gewoon normaal).
Vanmorgen zette ik hem aan, en internet deed het niet (draadloos). Aantal dingen geprobeerd zoals router aan uit zetten, laptop opnieuw opgestart, maar nee.

Nu heb ik dus internet via de ethernet kabel, heel irri, die witte kabel. Ook kunnen we hier in huis niet meer dan 1 internet verbinding hebben, door die enige kabel. Ik heb er allemaal zeer weinig verstand van, dus als jullie een hulp kunnen zijn, graag!

We hebben alles in 1 pakket, en tv en telefoon doen het gewoon. Spelcomputer live doet het ook niet.

HOE LOS IK DIT OP!!??!!??

Toegevoegd na 16 minuten:
Ik weet niet 100% of het aan de laptop ligt. Ik heb er iets te weinig verstand van.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
2.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even voor alle duidelijkheid, kan nou geen een van de pc's op het draadloze netwerk ? Of is het alleen die ene.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niks kan draadloos, daarom heb ik die witte ethernet kabel nu op mijn laptop zitten voor internet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok dus het ligt 100% niet aan de laptop? Als alle apparaten die draadloos zijn niet connecten moet je even he vraag aanpassen. Het kan nu zijn dat iedereen tips voor je laptop gaat geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, en als je bij draadloze netwerken gaat kijken zie je je netwerk wel gewoon staan ? Welke versie van Windows gebruik je ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke router heb je, of modem/router ? (PAS vraag AAN).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cisco, kan dat? Versie van windows? Euhm, geen legitieme geloof ik. Erg?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je windows zou niet uit moeten maken. Zit er niet toevallig een internetknopje op je laptop? Bij die van mij wel, en als ik die per ongeluk indruk, doet het draadloze internet het niet meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, dat antwoord gaf persoon hieronder ook, maar spelcomputer gaat ook niet online, heeft dit er ook mee te maken?

Het beste antwoord

Alle reacties gelezen hebbende, kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat het gewoon de router is, die de problemen levert.
Ik zou van het modem en de router de stekker eruit trekken en een minuut of twee zo laten staan. Dan van het modem de stekker er weer in en wanneer die een minuutje of vier aanstaat mag de router ook weer op stroom.
Dikke kans dat de zaak dan weer netjes loopt.
Werkt het dan nóg niet, dan is het misschien wel tijd voor een onderzoekje door een deskundige. Wellicht heeft een van beide apparaten helaas de geest gegeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wij hebben het thuis laatst ook gehad, er blijkt een knop te zitten op het toetsenbord met een wifi teken (bij ons zit deze onder F12).

Als deze is ingedrukt zal de laptop op geen enkele manier dan ook verbinding maken met het internet (batterij besparing). Dit zou het kunnen zijn als het aan de laptop ligt..

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan hem ook even met een kabeltje aan het internet zetten en kijken of je de driver voor het draadloos internet kan updaten. Dit wil vaak wel helpen