bestaat er een mogelijkheid om bestanden ergens op te slaan zodat meerdere mensen (via verschillende pc's) deze aan kunnen?

ik zit met het volgende; voor mijn bedrijf heb ik alle belangrijke documenten opgeslagen op een externe harde schijf. Nu ben ik van plan om over een tijd te verhuizen naar het buitenland en neem ik de bestanden uiteraard mee. Echter, er blijft hier wel een persoon op kantoor die eigenlijk ook toegang nodig heeft tot deze documenten. Hoe kan ik het dus regelen dat deze persoon dezelfde documenten ook kan openen/wijzigen?

Alvast bedankt.

Weet jij het antwoord?

/2500

Via Dropbox is dat mogelijk. En ik meen dat ook google cloud hier uitstekend voor geschikt is.

met docs.google.com kun je bestanden openbaar maken voor maar een beperkt door jouw toegewezen personen. Je kan elk persoon ook permissis verschaffen zoals dingen in bestanden te wijzigen/bewerken. Hierbij moeten beide personen een google account hebben.

Bij MSN Skydrive bestaat de mogelijkheid om bestanden met anderen (gratis tot 2GB) te delen. Degene waarmee U die bestanden wil delen dienen uiteraard wel over een account te beschikken. Verder bepaalt U wie die bestanden kan bereiken. https://login.live.com/login.srf?wa=wsignin1.0&rpsnv=11&ct=1310991376&rver=6.1.6206.0&wp=MBI_SSL_SHARED&wreply=https:%2F%2Fskydrive.live.com%2F&lc=1043&id=250206&mkt=nl-NL&cbcxt=sky Groet:Zoekertje

Als dit scenario eenmalig is, of in ieder geval sporadisch, dan is google docs een goede manier. Maar bewerkelijk, ook mogelijk om een document management systeem op te zetten. Microsoft shaepoint of documentum. Of kosteloos, via een joomla site. Als het in de toekomst dan meerdere personen worden en meerdere bestanden, dan heb je gelijk je infrastructuur al op orde

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100