Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik een foto vergroten?

Ik heb een schoolfoto toegestuurd gekregen via e-mail. De foto is gemaakt van een foto en toen op de e-mail gezet. Het is een JPEG-bestand. Als ik e.e.a. open blijft de foto klein. Ik heb hem op Schoolbank gezet maar ook daar blijft hij klein. Hoe kan ik e.e.a. vergroten zodat ik de foto ook in normaal formaat op Schoolbank kan zetten?
Ik heb een HP laptop met Windows Vista. De foto heb ik via gmail ontvangen.
Bedankt voor uw reacties.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zal geen nut hebben want de kwaliteit wordt dan belabberd.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Is het zo dat de foto in een foto zit en daarom altijd klein uitvalt. Heb hier een voorbeeld gemaakt. Dus de zwarte rand is de jpg terwijl het u gaat om de rode foto. Wat tussen de zwarte en rode rand zit zorgt ervoor dat de foto in een frame altijd klein eruit ziet. Als dit zo is even zo zeggen dat zal ik uitleggen hoe het te verhelpen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hoe kleiner het rode gedeelte in het zwarte hoe kleiner de foto uitvalt in een frame.

Toegevoegd na 6 minuten:
Als je Paint in Windows 7 gebruikt kan je heel makkelijk het gewenste deel uitsnijden zoals in het 2de plaatje duidelijk wordt (klik om te vergroten)

Toegevoegd na 10 minuten:
Overigens ben ik het eens met de voorgaande antwoorden dat het beter is om het origineel op te vragen, of te vragen of er een scan gemaakt wordt ipv een foto als het een analoge foto is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor de moeite die je hebt gedaan.
Het origineel is in mijn eigen bezit maar iemand anders heeft daar een foto van gemaakt omdat ik zelf die mogelijkheid niet heb. Ik ga nu proberen iemand te vinden die een scan kan maken.

Andere antwoorden (2)

in een fotoprogramma,photoshop b.v.je verliest dan veel kwaliteit.
probeer het volgende eens.het gratis programma SmillaEnlarger.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kun je niet vragen of ze de originele grote van de foto naar je toemailen?
Vergroten van foto's heeft altijd tot gevolg dat ze korrelig en dus lelijk worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing