Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom heeft de computer 2 Ctrl knoppen?

1 is toch wel genoeg lijkt me? Of kun je ook iets met 2. Of is het gewoon omdat er anders een kale plek is in het toestenbord?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
834

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een voor elke hand. Als je bijvoorbeeld ctrl+c wilt typen kun je dat met alleen je linkerhand. die andere is voor knoppen waar je met je rechterhand bij kan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Control-C doe ik (met blindtypen) juist met de rechter pink en de linker - eh, even spieken - middelvinger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste antwoord

Andere antwoorden (2)

Voor mensen die met 10 vingers typen, er zit er een aan beide kanten van het toetsenbord, net als de shift knop.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je met 10 vingers blind typt dan heb je, net als bij de shift-toetsen, de toetsen nodig omdat als je met de vingers van je ene hand een toets aanslaat waar je ctrl of shift bij nodig hebt, je die toets dan ook met de pink van je andere hand kunt indrukken.
Om ongeveer dezelfde reden is de spatiebalk een heel lange toets, die bedien je met een van beide duimen, al naar gelang het je het beste uitkomt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Grappig is dat ik aan de glimmerende afdruk op de spatiebalk kan zien dat ik die eigenlijk altijd met de rechterduim intoets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik toets hem in met men wijsvinger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Amadea: Bij die van mij ook!
@GreenBlue: dan zul je waarschijnlijk niet een hoog aantal aanslagen per minuut halen omdat je bij het gebruik van shift en ctrl je hand verder verplaatst dan nodig is. Ctrl gebruik je natuurlijk maar zelden, maar shift is toch redelijk vaak nodig.
Cryofiel
12 jaar geleden
@koosknip, goed antwoord. En inderdaad, beide control-toetsen zijn nodig, en die druk je in met je pinken, net als de beide shift-toetsen. Voor de beide Alt-toetsen gebruik ik mijn duimen. Voor de spatiebalk trouwens ook. @Amadea, ik heb een goed gekeken, en inderdaad, ik gebruik bij voorkeur mijn rechterduim voor de spatiebalk, aan de glimmende plek te zien. @GreenBlue, wat is een menwijsvinger?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding