Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe zet je een .mkv bestand op dvd met img burn?

Ik heb een concert gedownload, eerst .avi bestand maar die doet het ook niet op dvd (omgezet naar ander bestand, maar nu staat er dan heel de tijd een tekst in 't midden tijdens afspelen)

Toen heb ik dus een .mkv bestand gedownload, nu doe ik hem net in de dvd speler en hij zegt 'unknown disc'.

Heeft iemand een simpele oplossing?? Kan dit opgelost worden met imgburn of moet ik daar een ander programma voor hebben?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet even uitleggen dat je hem in een stand-alone DVD-speler(een die naast je tv staat) af wil spelen. Een mkv branden is heel simpel, waarschijnlijk wil je echter een Video-DVD hebben.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Beetje afhankelijk hoe je hem brandt. Waarschijnlijk heb je het geprobeerd als video dvd. Brand hem eens als data dvd, niet de map branden maar alleen de losse bestanden. Werkt voor zowel avi ( waarschijnlijk klein genoeg voor een cd) als voor mkv
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar het is maar 1 bestand.
Hoe moet je dat dan doen? wat is data dvd?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de meeste brandprogramma's kan je kiezen wat je wilt doen: branden van een audio cd; branden van video dvd etc. Hier kun je ook kiezen voor branden van data dvd.
Mestal moet je eerst aangeven of je een cd of een dvd wilt maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er staat:
Write image file to disc of Create image file from disc of write files/folders to disc of create image file from files/folders ik kies altijd voor de 3e
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is de goede. Doet hij het wel in de dvd speler van de computer? Waarschijnlijk kan je dvd speler geen mkv lezen.

Andere antwoorden (2)

Met Ashampoo kun je heel veel ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga naar:
http://www.effectmatrix.com/Free-MKV-DVD/index.htm
Dit programma doet twee dingen, een MKV naar DVD omzetten en daarna kan hij gelijk branden. Je kan er ook voor kiezen eerst een image te schrijven zodat je op je PC na kan kijken of deze gelukt is en daarna de image branden. Start in advanced mode en kijk goed of 16:9/4:3 goed staat. Als het een europese opname is kan je hem ook nog even op PAL zetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt!
Ik had eerst een avi omgezet met convertxtodvd, maar nu staat er elke minuut ongeveer een tekst in beeld dat ik een vrijgave code moet kopen ofzo iets.
Dat vind ik niet zo leuk.. Ik heb nu een ander bestand ,van 4,3 gb MKV bestand, maar als ik die wil branden met imgburn zegt hij: File size exceeds the limit imposed by ISO9660 fyle system. En dan dat ik het volgende moet doen: 1. Switch the 'File systeem;' option to "UDF " on the "options tab." or 2. Enable the 'allow files Exceeding Size Limit' option on the Advanced -> restrictions -> ISO9660 Tab Die eerste doet het nog niet, en bij dat tweede snap ik niet wat je moet doen. Kan ik dan beter toch dat programma downloaden wat jij zei?
want ik dacht, is wel gemakkelijk als het gewoon via imgburn kan, maar hij geeft dan dus steeds die melding.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing