Hoe laat ik mijn Windows Weer opstarten?

Ik heb pas mijn eigen pc gebouwd. Toen ik Windows had geïnstalleerd, en aan de drivers begon, vroeg een driver om een restart. Toen mijn pc na die restart weer ging starten, bleef mijn pc vasthaken, na het eerste laadscherm van Windows. Ik heb als achtergrond kleur voor blauw gekozen bij Windows, en hij blijft dan ook hierop haken. Een compleet blauw scherm zonder iets erop. Weet iemand hier een oplossing voor?

Alabastine bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Start op in veilige modus (waarschijnlijk op F8 drukken tijdens het opstarten ?)
je komt dan in een keuze menu
kies voor veilige modus met netwerk mogelijkheden
je komt dan op je buroblad met waarschijnlijk groter iconen dan normaal
maar dat is niet ongewoon.
En vanuit daar een systeemherstel doen naar een herstelpunt voordat die driver er op kwam.
om welke driver ging het eigenlijk ?

een blauw scherm kan ook duiden op een BSOD ? overigens ,het zal wel niet, maar
kies ook even de standaard achtergrond
voordat je weer opnieuw opstart.
dan weet je dat als dat blauwe scherm weer terug komt dat er iets meer loos is
capthavoc
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ten eerste bedankt voor het antwoord.
Ten tweede denk ik dat ik niet helemaal duidelijk ben overgekomen. Als je Windows 8 installeert, kom je op een punt dat je een kleurtje moet gaan kiezen als achtergrond in het startmenu van Windows. Ik had daar voor een blauwe kleur gekozen.
Ik heb nu mijn Windows opnieuw geïnstalleerd, maar dit werkt ook niet. Als ik hem nu opstart gaat hij net als eerst op het lege, gekleurde scherm over. Het is dus geen typisch 'error' scherm, maar het is de achtergrondkleur van je Windows 8 menu.
capthavoc
9 jaar geleden
ok als ik het goed begrijp dan heb je deze error ook gewoon na het opnieuw installeren van windows 8 zonder dat je die driver eerst moest installeren ? of heb je over de oude installatie heen gezet ?
het kan zijn dat deze dus die foute driver weer mee pakt
ik weet ook dat het heel lang kan duren voordat er iets veranderd
als je dit scherm krijgt voor de eerste keer dus misschien met veel geduld ?
lukte het om in veilig modus te komen met windows 8 ?
want ik heb begrepen dat je daar met windows 8 behoorlijke toeren voor moet uithalen als het niet met de functie toetsen kan ?
heb begrepen dat je de pc 3 keer geforseerd moet uitzetten
voor dat die optie er komt wat ik een totale belachelijke
werkwijze vindt !
Maar het staat er echt in de windows 8 tutorials !@!!@#$@#$@#$ maar goed probeer alsnog eest de veilige modus en als dat echt niet lukt
dan zit er helaas niet veel ander op de zaak er weer opnieuw op te zetten maar zorg er deze keer voor dat de oude windows wordt weg gedaan dus je schijf moet helemaal leeg zijn Dus als er wordt gevraagd over de oude windows heen te zetten ?
zeg nee tegen die optie en formateer de schijf
om er een hele nieuw installatie op te zetten dan verwijdt die foute driver om welke driver ging het overigens ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor de antwoorden. Ik had uiteindelijk gewoon geduld nodig. Hij heeft een tijdje aangestaan en toen deed hij het opeens.