Hoe kan ik een plaatje in word zonder dat er een witte rand is toevoegen?

In word heb ik een achtergrondplaatje. Een mooi landschap Nu wil ik Woody in dat achtergrond plaatje toevoegen. Ik heb naar google gezocht naar een leuk plaatje. Maar als ik hem toevoeg krijg ik een witte rand er om heen. Maar ik wil alleen woody en geen witte rand. Want wil hem dus in het achtergrond plaatje.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.3K

Antwoorden (5)

Dan Moet je Woody uit het plaatje knippen met een programmaatje, bijv. Paint. En dan er op plakken.
(paint is overigens niet erg geschikt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heyy, goede vraag! Check dit maar eens even!

http://www.fotosbewerken.net

Een fantastisch e-book met alle informatie die je ooit nodig zult hebben op het gebied van afbeeldingsbewerking. Probeer het eens, je hebt niets te verliezen!

Succes,

Fotosbewerken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar je naar op zoek bent is een programma dat het wit in het plaatje 'transparant' kan maken. In mijn versie van Word kan dat niet. Ik zou je adviseren om beide afbeeldingen samen te voegen in een programma dat een plaatje transparant kan maken. In Photoshop kan dat bijvoorbeeld. Ik wil het ook wel voor je doen... Photoshop is nl niet zo eenvoudig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zult een uitsnede moeten maken van Woody, waarbij de achtergrond ondoorzichtig (transparant) wordt. Dat kan met verschillende (gratis) programma's, zoals Gimp
http://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/GIMP+fotobewerking
of, als je dat handiger vindt, online:
http://fotoflexer.com/

In de video hieronder zie je hoe dit onderdeel van Gimp werkt. Met Fotoflexer kun je het ongeveer op dezelfde manier doen. Het is wel even oefenen, maar met een beetje geduld kun je er iets moois van maken. Veel plezier!
Pieter2011
12 jaar geleden
je kunt, voordat je moeilijk gaat doen met fotobewerking, ook eens kunnen proberen om in Word de witte achtergrond van Woody doorzichtig te maken.

Als je Word 2007 hebt:
Dubbelklik op het plaatje.
Klik linksboven in de 'ribbon' (dikke werkbalk) op 'Andere kleuren' en dan de laatste optie 'Doorzichtige kleur instellen'.

Je muisaanwijzer veranderd in een pipetje met een pijltje. Klik hiermee op de witte achtergrond van Woody.

het probleem is wel dat al het wit in het plaatje transparant wordt, en de randjes om Woody zullen ook niet helemaal mooi zijn. Dit is wel de makkelijkste manier. Wil je een mooier resultaat dan zul je inderdaad moeten fotobewerken, en dat is best ingewikkeld.