Je bepaalt zelf voor een groot deel hoe anoniem je wilt zijn. In principe is één en ander wel te achterhalen. Het ip-adres speelt hierin een grote rol, dus als je een proxy gebruikt (een programma waarmee je onder een ander ip-adres het internet opgaat) ben je op basis van je ip al niet te herleiden. Als je de cookies uitschakelt kunnen websites als Google geen informatie opslaan over je surfgedrag. En natuurlijk de vraag in hoeverre je informatie over jezelf publiceert op het www. Een profiel op Hyves bijvoorbeeld, kun je voor een ieder toegankelijk maken, maar ook afschermen voor iedereen die jij niet kent.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ik weet in ieder geval niet wie het is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Google slaat bv alle gegevens voor een bepaalde tijd op. Ze kennen je IP, daarmee kunnen ze bij je provider alles opvragen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niet, iedere computer heeft een eigen IP-adres( te vergelijken met een vingerafdruk).
D.m.v. dat adres ben je makkelijk te lokaliseren, en kan iemand die kwaad wil zelfs je gegevens van je computer af "pikken".
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
zie http://www.cdfreaks.com/software/
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
een ip-adres zegt ook niet alles , als ik het bij een vriend typ dan komen ze bij die vriend zijn adres uit
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Internet is niet anoniem. Dit komt doordat je een IP-adres hebt. Deze is te achterhalen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zo anoniem als je het wilt hebben. Je kunt welzeker ontraceerbaar zijn maar de meeste mensen schijnen weinig te verbergen te hebben.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Internet lijkt anoniem maar is het absoluut niet.
De controle begint bij jouw eigen provider (net als je telefoonprovider via je belgedrag) en niemand weet waar het eindigt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niet!
En je gegevens worden ook nog eens maandenlang bewaard.