Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

500 GB van exernehardeschijf naar computer overzetten.

Hoelang zou het ongeveer duren als ik 500 gigabyte van mijn externeharderschijf overzet naar mijn computer?

Of is het niet handig om zoveel tegelijk over te zetten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bij een snelheid van 25MB/s (ga daar maar van uit bij USB2) zou je krijgen.

500.000MB / 25MB/s = 20.000 sec
20.000/3600= 5.55 = ongeveer vijf en een half uur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt:)

Andere antwoorden (4)

Bij mij zou dat uren gaan duren, over 1gb doet hij al 15 minuten, 500*15= 7500 minuten...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is 250 uur ofwel meer dan 10 dagen. Dat is wat aan de lange kant.
Via USB 2 kan je grofweg 30Mb per seconde over zetten, aangenomen dat je externe schijf dit kan leveren.

500Gb is ongeveer 500 000 Mb. Dus 20.000 seconden, dat is rond de 5 1/2 uur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt af van verschillende factoren. Belangrijkste factor is USB interface. USB 3.0 is meer dan 10 keer sneller dan USB 2.0. En zijn het allemaal kleine bestanden of zijn het mn (zeer) grote bestanden, welk filesysteem (Fat32 of NTFS) en HOE ga je kopieeren etc. (software)

De theoretische(!) overdrachtsnelheid van USB 2.0 is 480 Mb/s, dus je kunt zelf uitrekenen hoe lang het ong. gaat duren (neem niet meer dan de helft als uitgangspunt). Uiteraard moet de doelschijf groot genoeg zijn en controleer ook even de defragmentatie ervan, voordat je begint.

Toegevoegd na 3 minuten:
controleer de "fragmentatie" ervan en defragmenteer zonodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan snel als je de externe schijf even in je computer inbouwt, dan ben je meteen klaar ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding