Wat is een LAN-verbinding?

ik zie bij need for speed most wanted lan-verbinding staan maar wat is dat? en wat heb je ervoor nodig?
(lan-spel staat naast online)

als deze vraag niet duidelijk is meld het dan even a.u.b

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
18.3K

Het beste antwoord

Een LAN verbinding is bijna hetzelfde als met online, alleen hier betreft het meestal een aantal pc's die dezelfde IP adres hebben. (Dus, op school kan je een lanparty houden, thuis, maar je kan niet iemand die t huis naast je zit bereiken). Althans dat is wat ik heb ervaren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het betekend gewoon dat je met een paar computers in je netwerk tegen elkaar gaan racen. Dus iedereen moet op het zelfde netwerk zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lan wil zeggen dat je speelt tegen mensen die op een computer zitten die in hetzelfde netwerk als jij zitten. Dus die via een kabel (of draadloos bij een draadloos netwerk) met het netwerk verbonden zijn. De computers moeten hiervoor vaak dicht bij elkaar staan, omdat het netwerk niet heel groot kan worden. Op zogenaamde Lan-parties, in gamecafés of op scholen zou je dit kunnen doen. Of als mensen hun pc/laptop meenemen naar een netwerk of als je zelf thuis meerdere pc's hebt. Online wil zeggen dat je via internet speelt, dus tegen mensen buiten je eigen netwerk. Als je wilt weten hoe je tegen andere computers kan spelen in een Lan-netwerk raad ik je aan even te Googelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LAN staat voor Local Area Network. Oftewel, je lokale netwerk. Al heb je meerdere mensen in je netwerk (die allemaal verbinding hebben met het zelfde modem, dat ding waar internet binnenkomt weetjewel? Kan ook via een router zijn die op een modem staat aangesloten), dan kan je tegen elkaar spelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LAN is een lokaal netwerk binnenshuis, ieder gezin heeft zijn eigen netwerk een lan dus, de modem zorgt ervoor dat je binnenshuis internet hebt.

Wat heb je hiervoor nodig, gewoon een ethernet kabel in uw pc plaatsen of een draadloos netwerk gebruiken dat geconnetceerd is met je modem thuis.
Daarmee kan je dan online gamen. Dankzij uw LAN verbinding via uw thuisnetwerk zal de modem uw need for speed online gaming connecteren met andere racers rond heel de wereld of binnen bereik van een bepaalde server, als je nog vragen hebt stel ze gerust ;-.

Ramonbakker was ook een goeie