Ik ga binnenkort een alienware computer kopen puur en alleen om te gamen nu heb ik een paar specificaties en ik wil even weten of deze wel goed zijn.

Inbegrepen bij uw systeem:
KLEUR KEUZE
PROCESSOR 3.4GHz Intel® Core™ i7-2600K (8MB Cache) Quad Core Unlocked Processor with overclocked Turbo Boost t
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® 7 Ultimate, 64-bits, Nederlands
GRAFISCHE KAART 2GB AMD Radeon™ HD 6950
GEHEUGEN 16GB 1333MHz (4x4GB) Dual Channel Memory
HARDE SCHIJF 1 TB, dubbele harde schijf, RAID 0 "Stripe" (2 x 500 GB - 7.200 rpm)
OPTISCH(E) STATION(S) 24x dvd+/-rw-station (lezen/schrijven)
NETWORK CARD Killer™ 2100 Network Card
GELUIDSKAARTEN Integrated HDA 7.1 Dolby Digital Audio
MONITOR Beeldscherm niet inbegrepen
BEVEILIGINGSSOFTWARE Geen beveiliging/antivirusbeveiliging - Engels
SERVICES EN SUPPORT 1 jaar Next Business Day Hardware Support inbegrepen bij uw pc

het is mischien een beetje een warboel maar ik hoop dat iemand me kan helpen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Wel mooi ding, maar volgens mij wel overpriced.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb nu €1500 voor het ding al gespaart en hij kost €2000 dus als hij niet goed is ga ik me volgens mij genaait voelen....

Het beste antwoord

Is dit de configuratie waar je voor een zwaardere voeding kan kiezen? Dan zou ik daarvoor gaan aangezien je dan voor de toekomst makkelijk een tweede videokaart bij kan plaatsen of je single-gpu kaart goed kan vervangen door een dual-gpu kaart.

Voor de rest heb ik mijn twijfels bij het nut van 16GB ram over 8 GB ram. 8 GB lijkt me al meer dan ruim voldoende. Ik weet niet hoeveel je met dat geheugen kan besparen maar een SSD in je systeem lijkt me een welkome aanvulling. Dit zal vooral het inladen van windows en je spellen versnellen.

Ah ik zie dat de SSD keuze te wensen overlaat, geen echte keuze en maar een grootte. Misschien goed om te vragen of Alienware/Dell geen probleem ziet in het zelf later inbouwen van een SSD in verband met garantie.

Toegevoegd na 3 minuten:
Als je zelf gaat bouwen of laat bouwen bij Alternate bijvoorbeeld zal je goedkoper uitkomen, de grap is dan vooral dat je elk onderdeel zoals moederbord uit kan zoeken en dus een veel betere afweging kan maken wat je belangrijk vindt. Maar ik heb weleens eerder bij zo'n uber-pc van alienware gekeken wat het verschil is met zelfbouw en uiteindelijk kan je 200-300 euro besparen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
16gb ram €512 8gb ram €300 dus volgens mij bespaar ik heeel wat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt :)
(beste antwoord)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er iemand hier is die dat verschil in prijs kan verantwoorden bij het gebruik in games hoor ik het graag. Anders zou ik daar even op besparen, contact opnemen met de helpdesk van Alienware/Dell en vragen hoe zij staan tegenover zelf in schroeven van een SSD.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat de vraag nog maar even open, vast dat er iemand nog wat leuks weet.