Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik verbinding met een gedeelde harde schijf in een ander netwerk?

Mijn vader heeft beneden in de kamer een router staan, waarop een gedeelde hardeschijf is aangesloten. Op dat netwerk zit ook mijn router waarop mijn pc is aangesloten.

Hoe kan ik met mijn pc verbinding krijgen met die schijf?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zelfs als je via een tweede router aan het netwerk hangt, zou je de PC waar de harde schijf van gedeeld is, moeten kunnen zien. Je kunt om te beginnen proberen via de verkenner de PC proberen te benaderen. Deze zou zichtbaar moeten zijn onder 'Netwerk' in het navigatievenster van de verkenner.

Wanneer dat niet zo is, dan kun je het ook nog proberen via het ip-adres van de PC waar de harde schijf aan hangt. Je kunt het ip-adres achterhalen door op de PC waar de schijf in zit een CMD-venster te openen en 'ipconfig' gevolgd door in te typen. Vervolgens type je in de adresbalk van de verkenner het ip-adres van de PC voorafgegaan door '\\'. Dus bijvoorbeeld \\192.168.1.103

Je krijgt dan als het goed is alle gedeelde mappen op die PC te zien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oké bedankt ik zou het proberen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt dit was de oplossing

Andere antwoorden (1)

Als je op de router verbonden bent waar ook de harde schijf op staat, zou er bij je netwerklocaties bij configuratiescherm, dan naar netwerk en internetverbindingen en dan aan de zijkant staat mijn netwerklocaties, daar zou de harde schijf moeten staan.

Met vriendelijke groet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Das dus het probleem. Er zit een router op een router. Ik op de ene en de harde schijf op de ander

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding