Hoe haal ik de horizontale zwarte balken van mijn extern beeldscherm?

Ik heb een Samsung beeldscherm met HDMI op mijn laptop aangesloten. Nu kan ik met de muis van het ene beeldscherm naar het andere (uitgebreid), maar op de Samsung zitten er boven en onder twee zwarte balken die niet gebruikt worden. Sterker nog, door deze balken, is heel het beeld uit zijn verhouding (het is te plat, zeg maar)

Hoe kan ik dit voorkomen?

Toegevoegd na 3 minuten:
Ps: de laptop is van Asus

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Kijk naar de instellingen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry,het spijt ik heb daar totaal geen ervaring mee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan had je beter geen antwoord kunnen geven.
Kimath
12 jaar geleden
Welke instellingen? Kun je iets meer info geven?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De eigenschappen eigelijk
Je moet het externe beeldscherm een eigen resolutie geven.

Dat kan met de recentere videokaarten en moet inderdaad bij de geavanveerdere instellingen te vinden zijn.

het is osoms even pielen, maar in veel gevallen zeker wel mogelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat ik al ergens zit, maar nu overschrijdt ik de maximale bandbreedte (1920x1080, 60HZ, 32bits) ligt dit aan de HDMI kabel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb hier mijn beeldscherm op 1920x1200@60hz draaien via hdmi. Het kan zijn dat je op de een of andere manier een standard ipv highspeed HDMI kabel in handen hebt gekregen die gaan maar tot 1080i/720p. Heb je het iig al voor elkaar dat je 2 aparte schermen hebt (deze beeldschermen uitbreiden ipv deze schermen dupliceren) anders overschrijdt je weer de resolutie van je laptop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat de resolutie niet klopt. Weet je de native resolutie van dat scherm? Dat is de resolutie waarop het beeld het scherpst is. Anders moet je even vertellen welk scherm (type/model) het is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is de Samsung XL2270HD. Volgens mij is de maximale resolutie echt 1920x1080. Het uitbreiden ipv dupliceren gebruik ik altijd al idd.
Overigens heb ik het instellen van die resolutie gedaan via 'Intel Graphics Media Accelerator Driver for Mobile'. Onder 'Aangepaste resoluties' kan ik het volgende kiezen:
Breedte/Hoogte
Vernieuwingsfrequentie
Kleurdiepte
Interlacingmodus
Onderscanpercentage
Timingstandaard Genoeg opties dus, maar wat is nu goed?