Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn stokoude HP deskjet 3420 printer 'pakt' het papier niet goed meer. Heeft iemand een tip?

Ook het apparaatje onder kap dat heen en weer moet gaan beweegt niet goed mee. (Ik weet niet hoe je dat apparaatje noemt).
Een nieuwe printer kopen is op dit moment geen optie.
Alvast dank voor jullie reacties.

Toegevoegd na 1 minuut:
sorry, ik ben het woordje de vergeten.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De printerkop? Dat is het 'blok' waar de cartridges in de meeste gevallen op zijn bevestigd en zorgt ervoor dat het inkt op de juiste manier op het papier valt.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Het heen-en-weer-gaande apparaatje is de printkop :-) Doorgaans is de oorzaak van het niet meer pakken van papier dat de rubber rolletjes die daarvoor verantwoordelijk zijn, glad zijn geworden. Je zou kunnen proberen ze schoon te maken (met een vetoplossend middel zoals ammonia, een zeer kleine hoeveelheid op een doekje is vaak voldoende (je wilt geen schoonmaakmiddel in de printer lekken!!) Zelf heb ik ze in een ver en grijs verleden ook nog wel eens met extreem (!) fijn schuurpapier lichtelijk op kunnen ruwen. Wees wel voorzichtig, je wilt niet teveel kracht zetten op het kwetsbare binnenwerk van een printer!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hij is aan het overlijden, je kunt het hooguit nog wat uitstellen door de wieltjes schoon te maken.
Klein kansje dat je het verkeerde papier gebruikt!
Anders maar een nieuwe kopen, die zijn natuurlijk ook nog veel beter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing