Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom valt soms mijn internet en huistelefoon uit?

Soms valt mijn Internet en gelijkertijd ook de huistelefoon uit. En even later doen ze het weer. Heb hier al Halfjaartje last van. Voor m'n alledaagse pc gebruik ik internet kabel en laptop wifi, maar die gebruik ik zelden. Mijn provider is UPC, ben er al een keer langs geweest, en zij zeggen dat het door storing komt. maar ik betwijfel het... een halfjaar storing...

Alvast bedankt voor reactie.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze bedoelen dan denk ik geen halfjaar storing maar dat er meerdere lichte storingen plaats hebben gevonden namelijk elke keer dat jij geen internet had.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Het is duidelijk dat het probleem aan de modemkant ligt en niet aan je pc/laptop aangezien je telefoon(bellen via UPC) er ook last van heeft.

Heb je meerdere TV's aangesloten met een splitter ertussen?
Probeer eens tijdelijk zonder TV's en of maar 1 TV ertussen.

Blijft hij dat probleem ook hebben zonder TV eis dan een neiwue modem bij UPC. Test het daaran ook zonder TV's weer als het probleem zich voor blijft doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
meestal moet je de router even ontkoppelen van het net ,vaak is dus resetten een optie.maak dit zelf vaak mee.
dus router 15 seconde zonder stroom.succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb precies dat probleem ik restet de router en w8 dan een minuutje of 3 en dan werkt het zonder dat het uitvalt
Doorgaans is het snel te verhelpen door het modem te resetten.
Haal d stroom eraf wacht omstreeks 20 seconden, steek de stekker er weer in en controleer of de lampje gaan knipperen en weer stabiel gaan branden. Herstart de apparaten. Als dat niet werkt moet je vanaf het modem alle kabels stap voor stap langslopen om te kijken of er iets los is. Bijvoorbeeld UTP kabels die met een tang zelf zijn ingekort zijn vaak kwetsbaar. Laatste stap bel je provider. Deze kan meten of de verbinding van hen naar jouw modem goed is.
FRank
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing