Waarom heeft Youtube geen betaalde accounts?

Met als extra dat je langer dan 10 minuten film mag uploaden en dat het uploaden sneller gaat.
Bij mij is de snelheid precies 200 mb per uur.
Dat moet sneller kunnen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

veel is afhankelijk van het bedrijfsidee.

het idee van youtube is niet geld verdienen met betaalde accounts. Er zijn andere manieren om geld te verdienen. Youtube is eentje dat zijn geld verdient via reclame op de site. Reclame op dergerlijke site brengt pas iets op wanneer je veel bezoekers hebt. Dit hebben ze dan ook schitterend aangepakt. Youtube heeft een 'community' gemaakt waar mensen voor heel wat dingen terecht kunnen waardoor het aantal bezoekers gigantisch is. Het is door deze gigantische aantallen bezoekers dat de reclame die op de site komt evenredig veel geld opbrengt.

Geld verdienen op het internet kan dus op meerdere manieren.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het antwoord is dus: youtube heeft geen betaalde accounts omdat het een zo groot mogelijk publiek wil trekken om geld te verdienen door middel van reclame.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Youtube heeft er voor gekozen, om de drempel voor uploaden zo laag mogelijk te houden. Voor iedereen is het mogelijk, om gratis filmmateriaal te uploaden. De site dankt hier ook zijn enorme populariteit waarschijnlijk aan.

Het is maar de vraag hoeveel mensen echt bereid zouden zijn, om te betalen voor extra's. Youtube moet in elk geval dan wel investeren, om die mogelijkheid te scheppen. Kosten wegen dan wellicht niet tegen de baten op.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Het lijkt mij dat het uploaden van een langer filmpje niet zo'n probleem is. De vele downloads die daarna volgen zorgen voor veel meer verbruikte bandbreedte. De meeste filpjes komen niet eens in de buurt van de limiet. De paar die eigenlijk meer nodig hebben zullen iets gemonteerd hebben en dus ook de mogelijkheid om het in meerdere delen op te splitsen. Met een playlist zijn de delen netjes achter elkaar te bekijken.

Wanneer iemand materiaal produceert dat langer is en van hogere kwaliteit (HD bv) dan zijn er wel andere diensten te vinden.

Daarnaast werpt dit ook nog eens een beetje een drempel op tegen het plaatsen van copyrighted materiaal.

Voor wat betreft de uploadsnelheid: ik weet niet of Youtube die afknijpt. Als je ADSL hebt, zit daar zo te zien de bottleneck. ADSL heeft nl maximaal 1Mb/s upstream. Maw 3600Mb/u. Dat komt in de praktijk neer op 360MB/u in het allergunstigste geval, dus wanneer er geen enkel ander dataverkeer is. Die 200MB is dan helemaal niet slecht.