Hoe kun je een te koop staande site testen op functionaliteit en vindbaarheid etc?

heb geen technische kennis. Ik zou de site willen kopen en dan daarna ombouwen of een nieuwe maken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (3)

In principe zou de verkoper jou die informatie moeten verstrekken; Je kan wel bij alexa (http://www.alexa.com/) wat informatie vinden als de site bekend is.

Let wel: De waarde vand e site is alleen zo omdat er links zijn die op de huidige inhoud gebaseerd zijn. Dat kan snel veranderen als je de site ombouwt. overweeg ook om een compleet nieuwe site / domein combi te maken & zelf je naam op te bouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om een site goed te testen zou je eigenlijk alle ontwerp documenten moeten hebben (functioneel ontwerp, interactie ontwerp, technisch ontwerp enz). Aan de hand van de ontwerpen kun je kijken of de site afwijkt.

Als je een site zonder documentatie gaat testen, test je dus eigenlijk of je zelf de site prettig vind werken en of je geen foutmeldingen krijgt.

Om deze vraag goed te beantwoorden is het handig dat je eerst duidelijk het doel beschrijft. Waar moet de site aan voldoen, wat is het voor website, welke functionaliteit zou de website moeten hebben. Zonder die gegevens kun je eigenlijk niet zinvol gaan testen.

Wat je wel zou kunnen doen is een gebruikers test (laat iemand die in de doelgroep valt de site gebruiken en stel gerichte vragen over de gebruiksvriendelijkheid)

Je kunt de HTML automatisch laten testen (http://validator.w3.org/)

Je kunt kijken of de site voldoet aan de webrichtlijnen opgesteld door de nederlandse overheid (http://www.webrichtlijnen.nl/toetsen/)

Je kunt de CSS automatisch laten testen (http://jigsaw.w3.org/css-validator/)

Je kunt automatisch testen of er links in de website zitten die niet werken (http://validator.w3.org/checklink/)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een website wilt kopen, dan doe je dat vooral omdat je dat dan zelf niet meer hoeft op te bouwen. Dan moet die site bijvoorbeeld nu al een aardige positie in zoekmachines hebben.

In de andere antwoorden heb je de code van de website gecontroleerd. Laten we nu nog eens een stap verder gaan en de kwaliteit van de website controleren. Dit wordt ook wel met aangeduid met SEO, wat staat voor Search Engine Optimization.

Zo heb ik net met een SEO Analyse een scan op GoeieVraag uitgevoerd. Wat daaruit is gekomen zie je hieronder. Uiteraard kun je dit ook loslaten op de site waar jij interesse in hebt. Zo krijg je binnen enkele een overzicht van de kwalitatieve punten van de website en weet je hopelijk ook wat er op dat punt verbeterd kan worden.