op startpagina.nl kun je de site vormgeven naar je eigen voorkeuren. Ook mobiel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ja hoor, dat kan. Je kunt hem helemaal vanaf het begin zelf opbouwen in HTML of met een eenvoudige (wysiwyg)-editor, maar er zijn ook kant en klare modules voor (zie link).

Eigenlijk is een startpagina niets anders dan een gewone internetpagina waarop je een verzameling relevante links plaatst. En of dat dan relevante links zijn binnen een hobby- of vakgebied of uitsluitend je eigen interesses, is als beheerder van de pagina helemaal aan jou. En die links kun je dan categoriseren naar jou eigen inzicht.

Ik heb zelf op mijn website ook een pagina allemaal linkjes naar plaatsen waar ik veel kom, en die nauwelijks verband met elkaar houden, maar zo is het eigenlijk mijn eigen prive 'startpagina'. Werkt perfect - maar dat doen bladwijzers ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga in mijn antwoord uit dat je een onderwerp. startpagina.nl wilt beheren. Ik ben één van de beheerders van een startpagina en zal vanuit mijn ervaring antwoorden.

Als je een idee hebt waarover nog geen startpagina bestaat, dan kan je Startpagina vragen of je zelf een startpaginadochter mag beheren.

Het is dan belangrijk dat je eerst onderzoekt of de betreffende startpagina niet bestaat of gerelateerd is aan een andere pagina. Alle pagina's kan je hier vinden:

http://www.startpagina.nl/dochters/

In het zoekvak kan je een of meer trefwoorden onderzoeken en nagaan of ze ook voorkomen op andere pagina's. Zorg dan dat je alle vinkjes uitzet. Zoek ik op "onderwijskunde" als voorbeeld dan zie ik dat hier welliswaar geen startpagina over is, maar wel een aantal andere pagina's die hier over gaan.

Als je een uniek idee hebt, bedenk je een aantal categorieën en zoek je links uit die in die categorieën passen.

Als je zeker weet dat van je idee geen startpagina is, dan open je: http://www.startpagina.nl/ov/feedback/index.html?url=doemee.html

Je vult hierop een soort "sollicitaieformulier" in. Doe dit heel netjes, want ze krijgen heel veel verzoeken per dag.

Wordt je idee gehonoreerd en ga je akoord met alle voorwaarden dan krijg je toegang tot het startpaginasysteem en kan je met de tools van startpagina zelf de pagina's bouwen. Na een interne kwaliteitscontrole wordt de pagina gepubliceerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben zelf ook beheerder/moderator geweest bij Startpagina.nl maar een dochterpagina opzetten doe je niet zo één-twee-drie, daar komt nog heel wat bij kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, ik doe het al 8 jaar. Startpagina is ook meer dan alleen een linkpagina. Je hebt tegenwoordig een weblog, videodienst, paginamarkt, forum, nieuwstool. VOor je dat allemaal door hebt ben je wel even verder, maar hierin wordt je goed begeleid door het startpagina team. Voor startpagina is verder geen kennis van HTML nodig, ze hebben eigen systemen om de pagina te onderhouden. De basis is echter eerst een goed idee, kijken of het uniek is en dan aanmelden. Daar is mijn antwoord op gebaseerd.
Als je geen verstand van programmeren e.d. hebt, kun je heel snel en eenvoudig met iGoogle je eigen startpagina maken incl. alle gadgets van Google.

http://www.google.nl/ig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En waarom is dit niet juist?
Als je Firefox gebruikt, kun je de add-on "Fast Dial" gebruiken (zie bron 1). Je kunt daar een visuele startpagina mee maken, dus met thumbnails van je favoriete sites.

Als je IE7 gebruikt, kun je "IE7Pro" hiervoor gebruiken (zie hiervoor bron 2).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat kan er zijn zelf redelijk simpele zoals onderstaande mar je kan ook bijvoorbeeld igoogle gebruiken
al is dat wat meer voorgeprogrammeerd
capthavoc
14 jaar geleden
Er zijn heel wat startpagina's, er zijn er die plaatjes toestaan en achtergronden of hele simpele met alleen een keuze uit kleuren templates. Er is er zelfs een die je als privé kan beschouwen dus met een wachtwoord op je eigen linken pagina komen, als je tenminste zoiets als een linken-pagina bedoeld. Ik beheer zelf een site die deze linken verzameld heeft, http://algratis.jouwpagina.nl ook dit is zo'n startpagina.

Voor het beheren van een startpagina/verzamelpagina ga je zo te werk.

1. Je gaat naar een startpagina die je bevalt (zoek via zoekmachine naar een linkenpagina waar veel sites verzamelt bij elkaar staan)

2. klik meestal bovenaan op "ook een dochterpagina beheren?" of zoek dit op de pagina als dit niet bovenaan staat aan de zijkant of onderaan

3. Je komt nu op een invulpagina volg hier de instructies, o.a. je site een naam geven

4. voeg je linken toe en maak je pagina mooi met de linken die op je inlog pagina staan

4. Je komt online (meestal) als er 30 of meer linken op staan

Als je een directe startpagina bedoeld (dus opstarten via je browser) kun je dit o.a. via Google doen,

1. maak een gmail account aan, daarna kan je hier een startpagina aanmaken met gadgets die je interessant vind zoals o.a. een krant of agenda en achtergrond enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je had eerst ook son site, www.come2me.nl daar kon je altijd eigen sites maken

Toegevoegd na 2 minuten:
Bij www.come2me.nl kan je je eigen site maken, heel fijne site bovendien!