filmpje ( html code) op computer slaan

Ik wil voor iemand de serie Ter land te zee en in de lucht op dvd branden.
Dvd kan ik namelijk nergens kopen en nergens downloaden.

Nu heb ik een html code van een aflevering,kan ik die opslaan op de laptop en zodoende branden.
Of heeft iemand een andere suggestie??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

met een html code bedoel je waarschijnlijk een link ? naar een video op internet ?
video is geen html maar avi of mpeg quicktime flash of flv o.i.d
als je de video kan zien is er wellicht de mogelijkheid hem te downloaden met bv realplayer o.i.d en daarna te branden maar ik vermoed dat niet gaat want meestal zijn die players afgeschermd voor downloaden zeker als het gaat om afleveringen die rechtstreek via de site van uitzending gemist of de tros o.i.d gaan
capthavoc
12 jaar geleden
capthavoc
12 jaar geleden
Het ligt echt aan de site waar je aflevering op staat
youtube is in principe niet afgeschermd
maar ook dat kan tegen worden gehouden
maar sites als de tros of uitzending gemist ed gebruiken player waarmee je wel kan kijken maar niet kan downloaden.
aan de link kan ik ook wel zien of het je zal lukken of niet
capthavoc
12 jaar geleden
Als je hen trouwens van de uitzending gemist site haalt is het geen enkel probleem met realplayer ?
moet lukken (branden is weer wat anders)
maar ik weet niet welke aflevering je bedoeld of dat je een hele oude bedoeld ?

Andere antwoorden (4)

Ik neem aan dat je bedoeld dat jde HTML code van een stream bekijkt en dat je je afvraagt of die opgeslagen kan worden.

Dit is inderdaad mogelijk, er zijn verschillende tools voor te vinden, ikzelf raad Applian Mediacatcher aan.
Met deze tool hoef je namelijk niet moeilijk te doen met html codes, dit programma slaat alle video's, muziek etc die via websites afspeelt gewoon op je computer op.

Het is zelfs zo, dat als je een aflevering van ter land ter zee en in de lucht start, media catcher hem direct begint te downloaden. Vervolgens kan je gewoon je browser sluiten en wat anders doen, je hoeft de video dus niet af te spelen helemaal.

Enige nadeel is wel dat media catcher wel geld kost.
Ik weet niet van welke site je af probeert te streamen, als het een heel bekende internationale site is, zou je ook nog Firefox kunnen downloaden, Greasemonkey plugin downloaden vanaf http://addon.mozilla.org en dan op http://www.userscripts.org een Greasemonkey script zoeken voor deze website. Er zijn genoeg scripts te vinden voor youtube en andere bekende websites.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee.

In de html code staat een referentie/link/bestand naar de stream/bron.
In dat bestand (te downloaden en te bekijken met notepad) staat dan vaak ook weer een link/referentie naar de feitelijke stream. Waarschijnlijk een mms:// stream.

Kopieer die link en je kunt de stream download als een bestand met bijvoorbeeld Free Download Manager software of via VLC player.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat kan heel gemakkelijk.
Op de website van uitzendinggemist staan 141 afleveringen.
Met de downloader kun je ze dan binnenhalen en eventueel op dvd zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ga naar het filmpje toe en doe rechtermuisknop : bron weergeven (of iets dergelijks)
zoek (ctrl +g og ctrl + f) naar .mp4 of .wav
je ziet een link
kopieer deze link naar de adresbalk en open hem
klik rechtermuisnkop op doel opslaan als, en de film word gedownload!

Toegevoegd na 47 seconden:
is een rare niet gebruikelijk manier die mensen vaak niet kennen of gebruiken, maar dit is erg simpel