Als ik op een onbeveiligd draadloos netwerk verbind met mijn laptop, in hoeverre heb ik dan privacy?

Met privacy bedoel ik of iemand kan zien wat ik allemaal typ zoals gebruikersnamen en wachtwoorden, of iemand mijn scherm kan zien (zoiets als extern bureaublad), enz.

Want ik ben ooit eens met een netwerk verbonden geweest waarna ik steeds een melding van m'n firewall kreeg dat er ongewenst spam verstuurd werd.

Dus ik vroeg me af of het ook mogelijk is dat er automatisch een keylogger of iets dergelijks geïnstalleerd kan worden.

Toegevoegd na 4 minuten:
(ik ben dus degene die met een netwerk van iemand anders die ik niet ken verbinding maakt)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

je hebt in principe net zoveel privacy als ieder ander op internet behalve dan dat je door de netwerkbeheerder geplaatst kan worden binnen n straal van n metertje of 50. de inhoud bekijken van wat je doet is net zo moeilijk voor hem als voor ieder ander tenzij je je gegevens deelt met het netwerk. in dat geval ben je zo toegankelijk als de minst beveiligde deelnemer aan t netwerk...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Indien je het draadloos netwerk beveiligd kan in principe niemand meekijken. Tenzij je gehackt wordt dan kan het wel, maar dat is vrij onwaarschijnlijk als je er een zware encryptie op zet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb mijn vraag even uitgebreid om onduidelijkheden te voorkomen, ik ben nu verbonden met een netwerk van iemand anders die ik niet ken ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang je geen schijven deelt kan hij of zij niks installeren op jouw pc dus zal keylocker ook niet werken. Je kan eens kijken of de tegenpartij schijven deelt daar kun jij dan wel bij.