Hoe verwijder ik een nummer permanent van Whatsapp chatgeschiedenis?

Een mij onbekend nummer heeft mij een onzin-bericht gestuurd via Whatsapp. Ik heb het bericht verwijderd en kan het nummer blokkeren, maar ik wil het hele nummer - en bijbehorende foto - niet meer zien. Hoe raak ik dat nummer kwijt??

Ik heb al geprobeerd het in mijn adresboek op te slaan en vervolgens weer te verwijderen. Het verdwijnt uit mijn adresboek, maar niet uit mijn whats-app chatgeschiedenis. Wel de inhoud van de chat, maar dus niet het nummer en de foto.

Ik heb ook nog 3 contacten die ik graag uit mijn zichtbare contactenlijst wil verwijderen, maar die nummers heb ik geblokkeerd. En dat wil ik ook zo houden. Is er een mogelijkheid om die nummers te blokkeren (en dus wel noodgedwongen in mijn adresboek te houden) zonder dat die altijd en eeuwig in mijn chatgeschiedenis blijven staan? De inhoud van die chats is ook al verwijderd, er staat alleen een nummer met foto en verder lege chat. Door niet met die nummers te chatten verdwijnen ze weliswaar naar de onderkant van mijn lijst, maar ik wil ze gewoon helemaal kwijt. Nooit meer zien zeg maar. Desnoods het nummer laten staan maar naam en foto niet zichtbaar. Hoe krijg ik dat voor elkaar?

Ik gebruik een iPhone 5c

4 jaar geleden
16.7K
SimonV
4 jaar geleden
Misschien werkt dit (als je het nog niet gedaan hebt):
Ga naar Settings - Account - Privacy- Blocked
Kies Add New en verwijder het contact.
https://messagingapplab.com/how-to-delete-a-whatsapp-contact-permanently/
Inekez1
4 jaar geleden
Daarmee verwijder ik alleen het nummer uit de contactenlijst. Ik wil het ook weg hebben uit mijn chatgeschiedenis.

Het beste antwoord

Als ik je goed begrijp heb je nu een chat zonder berichten. Je kunt deze chat verwijderen, door op de chat (dus niet in) naar links te ‘swipen’. Je krijgt dan een menuutje: meer/archiveren. Onder ‘meer’ staat ook verwijderen.
4 jaar geleden
Inekez1
4 jaar geleden
Ja! Gelukt. Bedankt!

Andere antwoorden (1)

Ik heb degene geblokkeerd,daarna WhatsApp opnieuw geïnstalleerd