wat houd het woord: ''lean it ''in? het is voor een opdracht die te maken heeft met computers

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de hele zin, of liefst een paar zinnen uit de opdracht geeft, kunnen we het misschien opmaken uit de context.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sorry die heb ik niet, we moeten er zelf achterkomen wat het woord betekend. het enige war we weten is dat het iets met computers te maken heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, ik snap het al! Je bent de hoofdletters vergeten. Het gaat niet over 'lean it' maar 'lean IT'. Dus niet het woord 'it', het, maar de afkorting 'IT', Information Technology.

Antwoorden (3)

Mijn antwoord op je eerder gestelde vraag (toen je nog niet aangaf dat het met computers te maken heeft) was blijkbaar niet voldoende.
Als het met computers te maken heeft, kan it natuurlijk ook de afkorting IT (InformatieTechnologie) zijn. Lean zou dan kunnen betekenen mager, karig of arm (volgens van Dale). Dus dan zou je krijgen "karige IT".
Maar dat klinkt niet echt logisch. Je zou de hele zin als reactie kunnen toevoegen, misschien kunnen we er dan wat mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het laten aanleunen. Je hebt een basisprogramma, en dat gebruik je om er een afgeleide van te maken. Dat functioneert niet zelfstandig, maar heeft het basisprogramma nodig.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, leuk bedacht!
Lean IT is IT (hardware en software) waar alle overbodige dingen uit zijn gesneden. Bijvoorbeeld niet een server voor een bedrijf met 100 werknemers gebruiken als je een eenmanszaak hebt, of niet geld uitgeven aan het programmeren van allerlei functionaliteiten die je niet nodig hebt. Je doet/gebruikt wat je nodig hebt en niets meer.

Voor een uitgebreidere uitleg: Wikipedia is your friend.