Hij kan alles wat nodig is voor school, maar over het algemeen is zo'n krachtige computer niet nodig als je hem enkel voor school gebruikt. Over het algemeen gebruik je een:
- goedkope windows computer als je enkel je computer voor school gebruikt
- gewone windows computer voor algemeen gebruik
- een dure windows computer voor games
- een dure (ze zijn altijd duur) apple computer voor algemeen gebruik als je veel waarde hecht aan gebruiksvriendelijkheid/'stijl en smaak' OF als je programma's wilt ontwikkelen (een apple kan exporteren naar android, windows niet naar ios) OF als je veel bezig bent met media bewerken. De meeste bedrijven die in de mediabranche bezig zijn gebruik namelijk Apple.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
Je laatste zin is absoluut correct. plus.
Als je een macbook wil gebruiken raad ik je aan om deze ook in je vrije tijd te gebruiken. Hij kost veel geld maar is zijn geld wel meer dan waard maar als je deze enkel voor school zou gebruiken vind ik dat weg gesmeten geld.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ga hem ook in mijn vrije tijd gebruiken
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan is hij echt wel aan te raden! Het is een hele handige computer. In het begin is het nog wat zoeken hoe je met de muis enzo moet werken maar ik heb hem nu een jaar en ik zou mij geen andere laptop meer kunnen inbeelden.
Ivana
9 jaar geleden
Plus
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben ook helemaal gek van mijn MacBook (Pro weliswaar en geen Air). Op het werk gebruik ik (noodgedwongen) een Windows-laptop. Gaat ook wel, maar kan me toch een stuk minder bekoren.
De accu van mijn MacBook gaat ook vele malen langer mee dan die van de Windows-laptop.
Het ligt er maar aan wat je wil. Wat voor opleiding volg je bijvoorbeeld? Voor tekstverwerken, presentaties maken, Youtube kijken, "Facebooken", e-mailen enz. heb je zo'n krachtige laptop echt niet nodig. Het is zonde van het geld. Beter zou je dan een laptop kunnen nemen die al die taken net zo goed kan uitvoeren, maar die honderden euro's goedkoper is.

In de bron vind je een lijst van laptops die je in het dagelijks leven goed kunt gebruiken. Aan de linkerzijde op die pagina vind je een menu waarmee je allerlei selecties kunt toepassen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mac is mooi spul, maar duur en de voordelen zie ik er persoonlijk niet van.

Op zich lijkt het wel gewoon een goed apparaat op zich voor schoolgebruik, niets mis.
Windows georienteerde apparaten zijn echter beter te configureren, maar dit is alleen handig als je verstand hebt van de materie.
Ik vind Apple computers niet ok omdat ik weinig mag uitvoeren, heb er een paar keer mee gewerkt en ergerde me behoorlijk aan het feit dat ik niet alles kon "bewerken".
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
???
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt, maar dat heeft wel 4 voordelen:
- ze zijn (ook na lange tijd nog) snel
- applicaties zijn zeer stabiel
- macs zijn relatief erg moeilijk te hacken
- ze zijn relatief gemakkelijk in het gebruik, gebruiksvriendelijker.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Daar erger je je aan @fastbikkel, dat begrijp ik. Maar het is wel veiliger, ik heb ook een soortgelijke ervaring met Linux-besturingssystemen. Eerst irritant, dan raak je er gewend aan. Windows is als je eerlijk bent een slechter besturingssysteem dan Mac OS X, Unix, BSD, of Linux. Windows is namelijk gebouwd met het principe alles mag. Nu ziet 99% dicht en de andere 1% niet dicht, daarom is Windows minder veilig dan de andere besturingssystemen. Windows is voor een computer besturingssysteem bijvoorbeeld ook uitzonderlijk duur. Moraal van het verhaal: Unix, Linux en BSD zijn het beste, daarna Mac OS X, en als laatste pas Windows. Ik gebruik ook Windows, puur omdat anders mijn applicaties niet werken.
Toch maar een antwoord formuleren.

Dat Macs beter zouden zijn dan pc's is hardnekkige onzin en puur een imago waar Apple lang (en blijkbaar succesvol) in heeft geïnvesteerd.
Het gaat in dit geval puur om de software.
Macs en pc's gebruiken dezelfde hardware, al kan er bij een pc meer en makkelijker gevarieerd worden (zodra je iets in een Mac hardwarematig wilt aanpassen (afgezien van RAM) moet je ermee naar een 'genius').

Windows pc's zijn sinds Windows 7 veiliger, voor meer applicaties geschikt en een stuk goedkoper.

Concreet antwoord op je vraag:
Ja, een Mac is handig voor school, maar als je weinig om imago geeft kan je beter een pc aanschaffen.