ik heb een acer aspire 5738z laptop. hoe kan je het scherm dat je openstaan hebt uitprinten ? dus hoe je 'PrtSc' kan uitvvoeren.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Als het goed is zit er naast de F12 knop een toets waarop PrtSc staat (hij kan misschien op jouw laptop net ergens anders zitten, maar als het goed is zit ie daar in de buurt).
Nu weet ik niet of die knop met 1 druk werkt, anders zou je linkersonderin je toetsenbord de knop 'Fn' ingedrukt moeten houden, en vervolgens op PrtSc klikken. Dit kun je dan in Paint plakken door simpelweg op de toetscombinatie Crtl en V te klikken, en dit kun je dan uitprinten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

zoals ik het geleerd heb, slaat dat 'print' in 'printscreen' niet op printen maar meer op 'openen in'. Als je control of alt indrukt en tegelijkertijd printscreen wordt je scherm op een 'klembord 'geplaatst. Vervolgens open je bijv. Word, je klikt rechts en kiest voor plakken. De afbeelding verschijnt. Om hem groter of kleiner te maken klik je in de afbeelding en trek je vervolgens aan de handles. Dit worddocument kun je natuurlijk meteen afdrukken (en als je het wil bewaren, eerst even opslaan).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het slaat niet op 'openen in/met': dat is wat je doet als je zegt tegen windows wat hij moet doen met een bepaalde bestandsextensie (file association). Bijvoorbeeld als je rechtsklikt op een .mp3 file en je zegt "openen met -> Windows Media Player". De prtscr zet een afbeelding in je copypaste buffer (of clipboard, of prikbord/klembord, er zijn vele termen voor) van alles dat op het moment van indrukken op de beeldscherm(en) oftewel je display staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk. Achterliggende gedachte om het zo te formuleren was om duidelijk te maken dat je niet direct in het dialoogvenster van de printer kunt komen. Wat het woordje print enigzins suggereert. Maar okay. Waarschijnlijk wist hij/zij dat wel en leverde díe laptop een probleem door andere toetscombinatie. Waarom is die toets niet Exp(ort)Scr genoemd eigenlijk?
sluit hem aan op een printer