Kreeg een mailtje van vrienden met deze waarschuwing:Power Point presentatie 'Het leven is mooi.' Er werd afgeraden deze te openen. Is dat bekend?

Er werd bij gezegd, dat als je het bericht opende, de tekst luidde: Nu is het leven niet meer mooi ,en je de complete inhoud van je PC kwijt raakt en de afzender kan beschikken over al je gegevens.
Kent iemand dit verhaal?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Als je daar even op googled zie je dat het al een heel oude hoax is, dus een mailtje om schrik aan te jagen
Loos alarm, niets mee doen, ook bericht niet doorsturen want dan zitten al uw kennissen met een mailbox volmet deze mail, omdat al uw kennissen ook elkaar weer kennen en elkaar gaan sturen
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb mijn vrienden een mail met jullie info teruggestuurd. Dank je wel!
anneliez
12 jaar geleden
graag gedaan

Andere antwoorden (1)

Dit verhaal ken ik niet, maar om te zoveel tijd duikt er wel weer een vergelijkbaar bericht op. Algemeen is het zo dat al die kettingbrieven volkomen nutteloos zijn. Je kunt ze ongeopend in de prullenbak gooien en verwijderen. Ze zijn alleen maar bedoeld om je bang te maken, als je niet dit en dat doet dan.... Allemaal onzin!
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had idd al zo'n idee. Dank je!
Amadea
12 jaar geleden
Oh ja, ik wist de naam ervan zo gauw niet meer, maar Anneliez benoemt het: een hoax.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat geldt inderdaad voor dit soort brieven. Maar het geldt OOK voor het ongevraagd toegestuurd
krijgen van PowerPoint presentaties. Als je het niet kent, of de afzender niet kent: NIETS openen: weg ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ooit mailtjes gekregen, die z.g. van mijn bank kwamen, maar dat niet bleken te zijn. Hoe ontdek ik dan het verschil?
Amadea
12 jaar geleden
Van één ding kan je zeker zijn: een bank neemt nóóit per e-mail contact op met een klant. Dus nergens op klikken maar direct verwijderen!