Hoe kom ik van T-Mobile af?

Na drie maanden ben ik het spuug zat. Voor 30 eu p/m alles behalve "altijd en overal razendsnel internet". Het is echt beroerd en ze blijven dus in "gebreken". Ben blij met mijn telefoon maar als ik vaker wifi moet gebruiken dan dat ik van het duur betaalde internet gebruik kan maken is er toch iets mis. Wat zijn de mogelijkheden om het op te zeggen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klantenservice Bellen. Vaak krijg je als je in een slecht gebied woont halvering van je abonnementskosten. Opzeggen zit je toch vast aan een jaarcontract. Maar toch even bellen zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klinkt plausibel.

Het beste antwoord

Ik zou zeggen: vraag ontbinding van de overeenkomst op grond van wanprestatie. Je zult dan wel moeten aantonen dat ze niet leveren wat er was beloofd. En je zult het langs de officiële weg moeten doen, dat wil zeggen: eerst een (aangetekende) klachtenbrief sturen waarin je de situatie beschrijft en om ontbinding van de overeenkomst vraagt. Wanneer T-Mobile niet akkoord gaat, kun je naar de Geschillencommissie stappen.

Al met al zal het geen makkelijke weg worden, want in hun contracten staan ongetwijfeld allerlei clausules waarin staat dat ze geen garanties kunnen geven ten aanzien van ontvangstkwaliteit en snelheid. Verstandig om de overeenkomst eens goed door te lezen. Misschien een goed idee om even het Juridisch Loket te raadplegen (zie bron).

Wat ook nog weleens wil helpen is negatieve publiciteit, bijvoorbeeld via programma's als Kassa en Tros Radar. Vaak zijn er veel mensen met dezelfde problemen. Leveranciers en producenten doen er alles aan om met dit soort problemen uit de publiciteit te blijven, want het kost ze een hoop (nieuwe) klanten en is slecht voor hun imago.
Pieter2011
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn ervaring (met andere leveranciers, voor andere diensten) is dat ze behoorlijk hard gaan lopen als jij vertelt dat je de zaak voor wilt leggen aan een consumentenprogramma.
Pieter2011
13 jaar geleden
Dat is ook mijn ervaring. Maar in dit specifieke geval moet je wel bedenken dat talloze andere klanten dezelfde diensten afnemen en kennelijk niet massaal ontevreden zijn. Dat maakt je positie zwakker. Daarnaast zul je T-Mobile in de gelegenheid moeten stellen om eventuele problemen en klachten die je bij hen meldt op te lossen voordat je over "wanprestatie" kunt spreken en verdere actie kunt ondernemen.

Andere antwoorden (2)

Ik ook maar als je eenmaal een abbo heb en ook nog is bijvoorbeeld een iphone moet je toch door met je abbo.
Er is wel een mogelijkheid maar dat kost veel geld als je wil overzetten of stoppen zekker als je een iphone 4 heb want de betaal je zeg maar af in 2 jaar of 1 jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een iphone 3gs via t mobile gehad. Ik had een bb waarvan hey abonnement af liep. Ik heb toen vooraf contact gehad en er werd mij met klem geadviseerd voor de iphone te kiezen want daar zou ik wel super snel internet op hebben
Niets bleek minder waar. Ik ben begonnen met emails via de site. Ik kreeg allerlei adviezen van hen maar niets hielp. Paar maal gebeld en nadrukkelijk in systeem laten zetten wat de problemen waren. Tot na 4 maanden voor mij de maat vol was. Ik had wel keurig korting gekregen maar ik wilde een oplossing. Toen deed t mobile de laatste aanbieding: of 4 maanden geen abb.geld betalen of ontbinden. Ik heb voor het laatste gekozen. Alles keurig terug gestuurd in een doos die zij hebben aangeleverd en contract ontbonden.