vreemde laptop problemen...

mijn laptop viel vanmiddag uit het niets uit. Ik start hem op, niks aan de hand. Ik hoopte dat het eenmalig was maar nee, hij valt later weer uit. Dit gebeurt wanneer ik hem beweeg. Daarnaast kan ik hem sinds vanmiddag niet opladen, wanneer ik mijn adapter dr aan hang begint de adapter raar te tikken en geeft mn laptop geen kick.
Het enige wat ik als oorzaak kan verzinnen is mijn gebruikmaking van een oplader van een andere laptop maar van hetzelfde merk (medion).
Wie kan mij helpen??!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik heb het vermoede dat het je accu is. Deze even er hit klikken en de laptop, zonder stekker neerzetten. Vervolgens 30 sec de aanknop ingedrukt houden. 5 minuten wachten en nogmaals 30 seconde de aanknop ingedrukt houden. Nu is je laptop volledig ontladen. Steek nu de stekker in je laptop. Start de laptop en als alles weer goed werkt, doe je de laptop uit en doe je de accu er weer in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bloodhunt36
13 jaar geleden
Lap kan niet aan zoner accu toch of snap ik het nu niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, je doet dat om de stoom van het moederbord te halen. dit lost wel eens een aantal problemen op.. en het is altijd het proberen waard!
Er zijn mogelijk meer probleempjes.
Haal eerst de accu eruit en probeer de laptoptop op te starten zonder accu, uiteraard wel met de adaptor "stroomaan". Als de laptop dan wel goed opstart kan er iets mis zijn met de accu. Als je de storing krijgt met het bewegen van de laptop zal er ergens een los contact kunnen zitten. Ik denk dan aan het stekkertje van de adaptor in dit geval. Goed aan drukken. Als je de laptop verplaatst met het stroomkabeltje eraan kan dat tot gevolg hebben dat er een breukje ontstaat in het moederbord. Als laatste hoe oud is jouw laptop?
Heb je deze de laatste tijd wel eens schoongemaakt aan de binnenkant? Door stof kan deze warm worden en dan gebeuren er de vreemdste dingen. Oververhitting
FRank