Met welke software kun je achteraf beelden automatische laten analyseren op beweging?

I.p.v. het hele filmpje moet kijken..

Toegevoegd na 3 minuten:
Voor Mac trouwens..

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
1K

Antwoorden (1)

VLC Player heeft een output module voor motion detection in grote video bestanden.
Let wel, je krijgt vierkantjes te zien waar beweging is gedetecteerd, om meer uit deze module te halen moet je iets weten van CLI, maar in de GUI ga je naar: Tools -> Effects and Filters -> Video Effects -> Advanced -> Motion Detect.

Voor CLI doe je bijvoorbeeld: vlc --video-filter=motiondetect -vvv > modec 2>&1 om de output te redirecten naar de log, en dan te greppen op moving shapes zoals bijvoorbeeld: while true : tail -n 1 modec | grep 'moving shapes' en als de laatste regel in de log niet overeenkomt met de voorgaande regel, dan is er beweging geweest, daar staan dan ook het framenummer bij, en met een calculator kun je dan de tijd in het bestand uitrekenen, toegegeven het is wat werk om het uit te vogelen maar het bespaart je enorm veel tijd als je door een berg video moet heenspitten....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De vierkantjes heb ik gekregen. Maar ik zoek eigenlijk een programma waar ik het videobestand in kan uploaden en waar de tijdstippen van beweging uitkomen.. Iets waarvoor je niet al te veel verstand van CLI hoeft te hebben..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Okay zonder CLI zijn je opties beperkt, er is een oplossing om video te splitten in afzonderlijke jpg's en die analyseren met MathLab. Waar ik aan dacht was het volgende: met ffmpeg(ook voor mac) kun je vrij éénvoudig een RTMP stream opzetten van een AVI of MOV die voor surveillance software als camera wordt gezien, er zijn heel veel camera applicaties die heel goed beweging kunnen detecteren en dat melden via screendump met timestamp. Nadeel is dat de analyse realtime is, maar dan hoef je dan niet zelf te kijken, en je kunt meerdere instances van ffmpeg runnen en dus meerdere streams tegelijk opzetten.... dus AVI of MOV erin als file, en deze realtime streamen als een fake camera(s) ffmpeg -re -i bestand.mov -c copy -f flv rtmp://server/live/streamnaam /server/ moet je vervangen voor localhost als je via localoop (dat is je eigen mac) de files servereert voor de surveillance applicatie die op diezelfde mac draait....