Hoe kan ik mijn UPC mail openen in Windows 8?

UPC mail gebruikt POP3, wat niet ondersteund wordt door het het programma 'Mail' dat al op mijn computer stond bij aankoop.

Nu wil ik graag het programma 'Windows live mail' installeren, omdat ik daar goede ervaringen mee heb, maar dit kan niet omdat er al een 'Windows Essentials' pakket op de PC staat. Windows live mail is echter nergens terug te vinden op de computer!

Wie weet hoe ik live mail toch geïnstalleerd krijg? Of wie heeft een goed alternatief??

Bij voorbaat dank!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
1.2K

Het beste antwoord

Het is inderdaad waar dat de Mail app op Windows 8 geen POP3 ondersteunt. Dit is gedaan omdat POP3 wordt verstuurd vanaf de server van de provider en dan zou je dus in de knel kunnen komen als je meerdere mobiele apparaten wilt koppelen.

Er zijn enkele opties om je mailadres gewoon te kunnen blijven behouden. De eerste is aan UPC te vragen het e-mailadres om te zetten van een POP naar een IMAP account. Dit kan gewoon door de UPC worden gedaan en deze wordt wel ondersteund in de Mail app. Ik weet niet of de UPC daar wellicht een kleine bijdrage voor zal vragen.

Je zou ook de e-mails van je provider kunnen laten lezen en versturen door de Cloud Service van Outlook en ze vervolgens met een omweg wel kunnen bekijken in Mail. Als het goed is heb je bij het aanmelden bij Windows 8 een Microsoft account aangemaakt (als je die nog niet had). Ga dan naar outlook.com en meld je daar aan met je Microsoft account. Klik rechtbovenaan op Opties en vervolgens op "Meer e-mailinstellingen". Ga dan naar "Account beheren" en klik op "Je e-mail accounts." Klik dan op "Toevoegen aan account voor verzenden en ontvangen". Voer hier het e-mailadres e wachtwoord van het upc-mail account in. Eventuele instellingen kunnen blijven zoals ze standaard staan. E-mails van UPC zullen nu via de MAIl app als het goed is ook te bekijken zijn. Je zou een map kunnen aanmaken waar die e-mails dan binnen zullen komen. Ditzelfde is bijvoorbeeld ook mogelijk in Gmail.

Het is vreemd waarom Windows Live Mail niet kan worden geïnstalleerd. Ik heb standaard geen Windows Essentials op mijn PC staan (althans niet dat ik weet en in het configuratiescherm bij de geïnstalleerde programma's zie ik het er ook niet bij staan.) Probeer eens te kijken of hij er in het configuratiescherm al in staat, deze te verwijderen en opnieuw installeren.

Mocht het toch allemaal niet lukken, dan zou je de mails ook via je browser kunnen bekijken en versturen. Ik ken wel een aantal alternatieve Windows 8 apps, maar ook die ondersteunen geen POP3-accounts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Pop3 is zo'n beetje de defacto standaard voor het ophalen van e-mail. Ik kan me bijna niet voorstellen dat Mail dat niet ondersteunt.

Windows Live Mail is 1 van de onderdelen van Windows Live Essentials. Wanneer WLE al geïnstalleerd is, maar Windows Live Mail niet is terug te vinden op de pc, dan is dat blijkbaar niet geselecteerd bij het installeren. Ga naar het configuratiescherm en naar het onderdeel voor het installeren van software. Zoek daar Windows Live Essentials op, selecteer deze en kies voor 'Wijzigen'. In de Wizard die je nu kunt doorlopen, kun je Windows Live Mail selecteren om toe te voegen.

Wanneer WLE helemaal ontbreekt in de lijst met geïnstalleerde software, kun je de installer downloaden bij Microsoft.