Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe installeer je APK's op een chromebook zonder Developer mode?

Is er een manier om APK's op je chromebook te installeren zonder dat je je Chromebook in Developer Mode zet.

4 jaar geleden
in: Software
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dat is sinds Chrome OS 80 mogelijk, maar het is erg omslachtig om dit te doen. Je moet namelijk allereerst Linux installeren op je Chromebook, dit kan in de instellingen van je apparaat.

Nadat je dit gedaan hebt kun je de stappen volgen zoals beschreven in het artikel hieronder:
https://www.androidpolice.com/2019/12/26/chrome-os-80-adds-ability-to-sideload-android-apps-without-developer-mode-but-doesnt-make-it-easy/
(Lees meer...)
4 jaar geleden
anoniem25
4 jaar geleden
Hey Ruimtestation,
Bedankt voor je antwoord!
Ik heb alleen nog een vraag; Is het belangrijk bij het proces dat je Chromebook in Developer Channel staat of kan het ook in beta?
En als ik type: ''adb devices'', krijg ik: ''list of devices attached'', maar dan staat er niks onder.
Dus kan ik nergens mee connecten.
Misschien dat je me hier ook mee kan helpen? ;)
Ik hoor graag van je!
Ruimtestation
4 jaar geleden
Beide hoeven niet. Je kunt het gewoon op het stable channel laten, aangezien Chrome OS 80 al gereleased is. Met dat tweede zal ik even uitzoeken. Ik kom daar nog op terug.
anoniem25
4 jaar geleden
Hi Ruimtestation,
Ik lees je berichtje nu pas.
Ik zal erop w8en!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding