Hoe kan ik in excel elk woordje ik veranderen in jij met een formule?

Weet jij het antwoord?

/2500

Alles selecteren, dan bij bewerken kiezen voor Vervangen. Zoeken naar "ik" en vervangen door "jij". Klikken op Alles vervangen. Sluiten, klaar.

Hier is geen formule voor nodig. In het tabblad 'Start' heb je een knop 'Zoeken en Selecteren'. Als je hier op klik, zie je staan 'vervangen', hier klik je op en vult daar in wat je wilt vervangen. Klik daarna op 'alles vervangen' en dan is als het goed is alles veranderd met 1 simpele muisklik. Succes!

Daar heb je toch geen formule voor nodig? Selecteer de kolom waar het woordje "Ik staat" Druk CTRL+H in (find and replace) Tik bij Find " ik " en bij Replace " jij " (LET OP: zonder aanhalingstekens, die heb ik hier alleen maar bij gezet om duidelijk te maken dat je een spatie voor en na de ik moet hebben staan, idem voor de jij, anders worden zaken als hikken opeen sook hjijkken)

Om het toch met een formule te doen (om wat voor reden dan ook)... Stel dat in A1 de tekst staat, dan in B1 zetten: =SUBSTITUEREN(A1;"ik";"jij")

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100