Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik boven een pc heb, en beneden een pc met modem, hoe krijg ik boven dan internet?

ik heb geen router, en het is een vrij oude pc.
moet ik een kabel aanleggen ofzo?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Als je geen draadloos modem hebt, lijkt me dat een goed begin.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
als je modem maar ëen aansluiting heeft is het aanschaffen van een router het makkelijkst. je zou ook een extra netwerkkaart in je computer kunnen zetten en d.m.v. een connectiebrug te maken (beide netwerkkaarten in het instellingen menu ervan te selecteren en koppelen en dit instellen) de connectie door kunnen lussen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dit is echter verre van ideaal aangezien je beneden computer dan altijd aan moet staan om boven verbinding te hebben. Een wireless (draadloos) router aanschaffen+wireless netwerkkaartje voor je pc boven is een goede optie
Je kan een gedeelde internetverbinding maken. Dit betekent dat je in de PC beneden 2 netwerkkaarten moet hebben, en in de PC boven 1.

Er loopt dan 1 kabel van de router naar de PC beneden, en nog een kabel van de PC beneden naar de PC boven.

Zie de bron voor uitleg hoe dit te doen windows XP.

Maar zitten er niet meerdere uitgangen / wireless op de router? Dan kan het rechtstreeks vanaf de router
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
een kabel is ook goed maar een router kost haast niks meer tegenwoordig rond de 20 euro
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kijk eens op de onderstaande site; het is een hulpvoor allerlei PC-problemen. Alles wordt eenvoudig uitgelegd, ik kijk er zelf ook regelmatig op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je alleen een modem hebt gaat er direct een kabel naar de pc beneden. Wil je boven ook internet, dan zal je gebruik moeten maken van een 2e netwerkaansluiting op de pc beneden (of boven). Je kan hiermee de internetverbinding delen.

Makkelijker is om een Modem/Router/Wireless combinatie te kopen. Je kan hier meerdere pc's aan hangen (zowel mét als zonder kabel). Wil je de pc's draadloos laten verbinden heb je natuurlijk een WiFi adapter nodig.

Bij een oude pc (waarschijnlijk geen USB 2.0?) zal dit moeilijk gaan. Je kan hier een PCI WiFi adapter voor kopen die je dan inbouwt.
Heeft de pc wel USB 2.0, dan kan je snel en goedkoop een wireless WiFi dongle kopen voor deze.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding