Hoe lang blijft een e-mail adres van iemand geldig ? Of verloopt het bij geen gebruik na een tijd ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Zolang de mail server bestaat, blijft in theorie je email adres geldig. Om te voorkomen dat de servers overbelast worden met oude data, worden periodiek inactieve email adressen verwijderd. Uiteraard, mocht een mail provider niet meer bestaan (bv. wanadoo of orange) dan verdwijnen de email adressen ook.

Ligt eraan welk e-mail adres... De meeste verlopen niet maar komen wel op "disabled" na een bepaalde periode inactief, kwijt is die dan niet maar je moet wel opnieuw activeren als het ware... Sommige verlopen wel na langere inactieve periode die ben je dan wel kwijt. Bij een eigen domein van bv. 1 jaar moet je die dus verlengen anders is die kwijt / weg cq. verlopen...

Als ik mijn oude email adressen probeer dan geeft hij aan dat deze niet bestaan. Wat er dus op lijkt dat ze bij hotmail in dit geval na verloop van tijd gewist worden als je ze lange tijd niet gebruikt. Of dat met accounts bij andere providers ook het geval is weet ik niet

Ik heb een account bij hotmail, maar een naamgenoot heeft deze eerder ook gehad en gebruikt als inlog bij een site. Ik krijg nog wel's reacties vanaf die site die zeker niet voor mij bedoeld zijn. Bij het aanmaken is niet gemeld dat dit een eerder gebruikt adres is. Dus bij hotmail verloopt het blijkbaar en worden op een bepaald moment alle gegevens gewist.

Gmail hanteert een periode van inactiviteit van 3 maanden, daarna wordt het opgeheven.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100