Datum en soms tijd zijn een aantal keer veranderd als ik de laptop opstart. wat is hier de oorzaak van?( laptop is nog maar 1.5 maand oud)

Ik heb nu al een aantal keer gehad dat updates het niet doen en virusscanner niet en daar pas later achterkwam omdat ik dan zag dat mijn datum dan bijvoorbeeld op 20 maart stond. Dit is nu zo'n 5 keer gebeurd in de 1.5 maand dat ik mijn nieuwe laptop heb, niet erg fijn aangezien mijn virusscanner het dan dus niet doen (heb nog wel een betaalde ook) wat is de oorzaak hiervan en wat valt hieraan te doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Over het algemeen is het zo dat als je datum en tijd niet meer klopt het kleine knoopcel batterijtje op is van je moederboard. Die zorgt ervoor dat de klok gewoon door blijft tellen als je laptop of pc uit is. Bij oudere computers kan die batterij op gaan en moet er een nieuwe in. Aangezien jou laptop vrij nieuw is(of heb je hem 2e hands?) is er wel een kans dat het dit batterijtje is. Als je beetje technisch vent kan je je d batterij even testen of vervangen in je moederboard, of terug gaan naar de winkel en het probleem voorleggen. Succes !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
meteen terug naar de winkel gaan
Het bios batterijtje op je laptop is of losgeraakt of zoiets
ik raad je aan hier niet zelf aan te prutsen aangezien je nog garantie hebt.
ik weet niet hoelang de laptop in de winkel heeft gelegen maar dat de bios batterij leeg is lijkt me sterk die gaan normaal ong 3 jaar mee
dus meteen terug gaan.
capthavoc
13 jaar geleden
IN de antwoorden hiervoor werd al over het knoopvormige batterijtje op het moederbord gesproken. Deze zorgt ervoor dat o.a. de datum en tijd worden vastgehouden. Misschien de laptop laten vallen?
Misschien is het batterijtje hierdoor losgeschoten
Frank
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarschijnlijk start je op in een online modus.ga na of je online bent .