1G lijkt me

Toegevoegd na 9 minuten:
Nu even iets serieuzer:
"4G is een nieuwe manier van aanbieden van mobiel internet waarbij nog sneller internet wordt belooft dan bij 3G. Zo worden er bij streaming video bijvoorbeeld minder haperingen en een betere kwaliteit beeld verwacht. Een 4G netwerk kan ongeveer vier keer sneller zijn dan zijn voorganger. Dit is echter geen groot verschil met het 3G netwerk, aangezien 3G vaker nog sneller gemaakt wordt. Ook wordt het 4G netwerk geleidelijk geïmplementeerd in Nederland en heb je dus niet overal meteen bereik. De randstad zal deze primeur wel krijgen maar in Usquert heeft men er niet direct wat aan.

Veel meer dan sneller downloaden zit er niet in voor een 4G netwerk. Dit in tegenstelling van de omschakeling van 2G naar 3G. waarbij het voor het eerst echt goed mogelijk werd van mobiel internet gebruik te maken. Eén klein voordeel van 4G is wel dat het initialiseren van een verbinding veel sneller zal zijn. Bij emailen en browsen zul je dat niet merken maar bij multiplayer games zul je hier zeker baat bij hebben.

4G-internet zal 3G-internet wel gaan overnemen, maar een grote verandering zal er dus nog niet plaats vinden. Je kunt 4G vergelijken met HD-tv, je krijgt hetzelfde maar de kwaliteit is beter. Op de korte termijn lijkt 4G echter vooral nog hype en marketing."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja...
4G is sneller (mobiel) internet maar 4G is er in Nederland nog niet.