Ik had een tikkend geluid in de harde schijf na verwisselen van kabel doet hij het nu weer wat is dit? ( heb een AMD computer)

Dit is al de tweede keer dat hij dit doet de eerste keer was de harde schijf kapot gegaan. Nu begin ik te twijfelen of het de voeding kan zijn of moederbord. Ik weet het niet meer hij zag net al de harde schijf niet meer nadat ik de sata kabeltje er uit en er in deed deed hij het weer met tikkende geluid en vast lopen van de pc. Nadat dat allemaal is gebeurd heb ik nog een sata kabeltje ik heb er 3 dus heb ik een sata kabeltje van de harde schijf er uit gehaald de hele sata kabeltje dus en de andere sata kabeltje die in de pc ook zit er in gedaan. Ik had een losse sata kabeltje eerder gekocht. Zou dit het geweest kunnen zijn? Heeft dat er iets mee te maken.

Tot nu toe nog geen problemen meer gehad!

Toegevoegd na 2 minuten:
Processor: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 4400+ (2 CPUs), ~2.3GHz

Toegevoegd na 3 minuten:
De harde schijf is net nieuw dus kan niet aan de harde schijf liggen dit gebeurd al voor de tweede keer in 10 dagen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Eén vraag, wissel je de kabels terwijl de PC aan staat?
Zo ja, dan kan dat een heleboel verklaren en is de kans groot dat meerdere onderdelen w.o. de HD kapot gaan!!
Nooit kabels wisselen of lossen terwijl de PC aan staat.
Het gehele systeem raakt in de war, plus is de kans groot dat (als gevolg van spanningspieken) diverse onderdelen defect raken. Het tikken van de HD kan meerdere oorzaken hebben. Bij mij gaan de haren altijd overeind staan en breekt het zweet me uit.
9 van de 10 keer is de HD aan zijn eind, maar het kan ook zijn dat hij zijn FAT kwijt is of dat er een beschadigde sector op zit. In die gevallen blijft er als redding alleen maar een nieuwe basis installatie van de HD over (low format, waarna een normale format)
sterkte in deze moeilijke uren.
Gr Paul
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De HD waar je problemen mee hebt, is dat een systeem drive (opstart HD) ?.