Kan ik de snelkoppelingen op buroblad verwijderen zonder de programma's te verliezen?

Het is zo rommelig en sommige dingen gebruik ik nooit maar ik weet niet of ik het zo kan verwijderen!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10K

Het beste antwoord

Als het een snelkoppeling is dan kan dat.

Maar let even op soms staat er ook "echte" bestanden op je bureaublad, je zal niet de eerste zijn die daardoor bijvoorbeeld foto's kwijt is geraakt.

Een snelkoppeling is herkenbaar aan het pijltje in de hoek linksonder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

jazeker, een snelkoppeling is alleen een link naar de .exe file zodat je deze vanaf je bureaublad kan openen.
het verwijderen hiervan doet niets met het programma
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat is geen probleem en de programma's blijven gewoon benaderbaar via je startmenu.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, de programma's blijven gewoon aanwezig. Die kan je verwijderen via 'software' op het configuratiescherm!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan, gewoon met je rechtermuisknop op de snelkoppeling klikken en dan op verwijderen. Daarna de prullenbak legen, anders neemt het nog steeds ruimte van je Harde Schijf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja , geen enkel probleem,.
Als je de snelkoppeling verwijderd geeft windows zelf aan of je eventueel de software wilt verwijderen maar dan via het configuratiescherm