Hoe maak ik een heat map van mijn website?

Ik wil weten waar mijn bezoekers kijken op mijn website, zodat ik advertenties effectiever kan inzetten. Ik weet hoe ik een heat map van clicks kan maken, maar ik wil weten hoe ik kan meten waar ze zien. Daar heb ik uiteraard een camera voor nodig etc, maar weet iemand hoe je zo'n traject doet? Ik kan zelf geen goede tutorial of iets dergelijks vinden

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Wat jij bedoeld is eye-tracking. Dat je met een camera de bewegingen van de ogen volgt, om te zien waar en hoelang iemand naar kijkt. In de bron staan wat tips. Wat ik niet kan vinden is wat voor soort camera je nodig heb en hoe duur die kosten. Wel kun je op deze en andere sites zo'n onderzoek laten uitvoeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Is dit niet iets voor je:
http://www.google.nl/analytics/

Zeer uitgebreide statistieken met Google Analytics.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee helaas. Dan zie ik waar ze klikken. Ik moet zien waar ze kijken :)