Kan ik binnen photoshop een opgenomen actie creëren voor bepaalde manier van opslaan?

Als ik mijn .Psd opsla, sla ik ook altijd een .jpg en een .pdf met aangepaste instellingen dan default op. Dit bij elkaar is dus drie x opslaan.

Voor elke aanpassing sla ik dus drie keer op. Is het mogelijk om een opgenomen actie te creëren die dit allemaal doet achter elkaar met vrijwel .. een klik op de knop?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

begrijp niet waarom je een jpeg en pdf nodig heb
als je alleen psd met alle lagen en instellingen op slaat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je werkt met het .psd bestand.

Dan ga je naar het Actions

Kies New Action

in dat dialoogvenster geef je de naam ''save as jpg & pdf''
Stel een Function Key in.
Een kleur moet je zelf weten
Druk op Record

Doe nu Save As (ctrl+shift+s)
Kies Pdf als formaat en vink As A Copy aan.

Doe opnieuw Save As
kies nu Jpg en kies weer As A Copy.

Als je ze allebei zo hebt opgeslagen druk je op de stop knop. Als je nu op play drukt of de sneltoets, slaat ie meteen 2 keer op als..
Bronnen: