Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik mijn eigen gebouwde site het best lokaal opslaan?

Ik ben een site aan het aan het bouwen voor mijn werk. Nu is het een site met tekst en plaatjes. Er zit dus geen 'dikke' database achter. Nu is het de bedoeling dat deze -wanneer 'ie af is, gewoon als een geheel in internet explorer bekeken kan worden, zonder dat de pagina online staat. Hij moet dus ergens lokaal opgeslagen worden.

Ik maak de pagina met een programma gemaakt met 'wysiwig web builder 8'. Hoe kan ik dit nu het beste doen? Alles gewoon als .html in een map gooien? Of zijn er betere manieren, dat ik als het ware de hele site inclusief links en dergelijke in één html-file opsla?

Het maken van sites met joomla of wordpress en dan lokaal opslaan is helaas ook geen optie omdat er dan teveel databases bij geinstalleerd moeten worden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
867

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kan steeds een wamp server installeren (windows apache, mysql, php) via bitnami vind je hele pakketten (met wordpress, joomla, drupal,...) die je kan installeren via één klik. Voor je site lokaal te draaien, als de pagina's enkel html, eenvoudige javascripts zijn heb je geen echte server nodig, vanaf je een databank en php code gebruikt wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding